#1 Skrevet Mars 23, 2012 jeg tror jeg må bytte batteri på bilen snart,men det jeg lurer på er hvor stort batteri må jeg ha.søkte på skiltnr på bilen hos norsk bildelsenter da fikk jeg opp 100 amp?trenger jeg virkelig så stort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2012 Har du sett hvor stort det batteriet som står i bilen din nå er på? Har du hatt noen startproblemer med det? Amperètimer (Ah) på batteriet forteller deg hvor mye kapasitet batteriet har, dvs. hvor lenge batteriet kan levere av strøm uten at motoren går (ikke lader) Max amperè (A) er hvor mye batteriet kan leverer idet du drar på starteren, her bør det være et høyt tall for at kaldstartsproblemer ikke skal dukke opp. Jeg vil tørre å påstå at et batteri på miniumum 65ah vil fungere, men det skader ikke med litt til. Jeg ville valgt meg et 80Ah batteri Min bil ifra 1984 er oppgitt med 102Ah, men jeg kjørte en stund med 45Ah ifra biltema, det fungerte året rundt det selv med gode minus ute, men jeg måtte være forsiktig med å la lys og slikt stå på om bilen ikke gikk. 100Ah er nok satt opp for å være på en sikre siden/få solgt et dyrere batteri Ps. Et AGM-batteri leverer kraftigere startstrømmer og vil ta til seg lading raskere da det har mindre indre motstand, men koster også mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2012 95AH/450A står det i ETKA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2012 Kan absolutt anbefale sølv-kalsium-batteriet fra Biltema, (de har tabeller) makan til lett start har jeg aldri vært borti! En tusenlapp for de fleste modeller, har det både i s4'n og cabben nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 24, 2012 satt et 65 der fra før. det ble et 70 ah fra mekonomen.fikk det for ca 1200 kr med våre rabatter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...