#1 Skrevet Mars 24, 2012 Tenkte jeg skulle bytte blinklys pærene til Osram diadem her idag, fant ut at jeg ikke klarte det uten å ta ut lykta. Når jeg sto ute der i mørket så klarte jeg heller ikke å dra ut lykta. Noen triks?....har gjort det for noen år siden på en annen B5 men husker ikke teknikken på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2012 Ta ut alle skruene (to oppå, og 1 eller 2 bakom), så lirker du utsida litt fram og så drar du forsiktig lykta til sides. Er ikke så veldig flink å forklare, men skal ikke vere noe problem. Kan vere litt trangt under mot fangeren, men det går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2012 Ta ut alle skruene (to oppå, og 1 eller 2 bakom), så lirker du utsida litt fram og så drar du forsiktig lykta til sides. Er ikke så veldig flink å forklare, men skal ikke vere noe problem. Kan vere litt trangt under mot fangeren, men det går Så bare to skruer oppå jeg men er det flere bak også? Virket som lykta var løs men satt fast mot fangeren på et vis... Glemte å si at jeg har facelift lyktene med xenon! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2012 Så bare to skruer oppå jeg men er det flere bak også?Virket som lykta var løs men satt fast mot fangeren på et vis... Glemte å si at jeg har facelift lyktene med xenon! Det er en i bakkant ja, helt ytterst mot skjermen. Hvis du ser på sideskjermen er det et hull i den i området over lykten, ser du nedi der så ser du skruen Vrien å komme til med hvis du har litt over gjennomsnittlig store hender, men etter litt makk så ordner det seg. Når du har fått løsnet den så skyver du lykten utover vekk fra bilen…for så å ta den ut rett fram etterpå. Grunnen til dette er at det er en hake som holder igjen lykten fra å bli tatt rett ut, så den må taes ut på skrå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 24, 2012 Trenger da ikke å skru ut lykten... Bare å presse hånda ned forbi der parklys og slikt sitter. Blinklyset sitter vel med en bøyle, som enkelt vippes ned. Så er det bare å dra ut driten og bytte pære 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 24, 2012 Trenger da ikke å skru ut lykten... Bare å presse hånda ned forbi der parklys og slikt sitter. Blinklyset sitter vel med en bøyle, som enkelt vippes ned. Så er det bare å dra ut driten og bytte pære Du kan gjøre som du sier, men det er trangt. På faceliftlyktene iallefall (vet ikke om dette er på pre-facelift også) så vrir du hele pæreholder rundt til du kjenner den klikker utav sporene, så kan du dra den ut. Det er som sagt ganske så trangt innemellom der, samt at ledningen til blinklyset ikke er så lang heller… Tar ikke så lang tid å ta av lyktene på desse bilene så like greit å bare ta ut hele greia 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 25, 2012 Det er en i bakkant ja, helt ytterst mot skjermen.Hvis du ser på sideskjermen er det et hull i den i området over lykten, ser du nedi der så ser du skruen Vrien å komme til med hvis du har litt over gjennomsnittlig store hender, men etter litt makk så ordner det seg. Når du har fått løsnet den så skyver du lykten utover vekk fra bilen…for så å ta den ut rett fram etterpå. Grunnen til dette er at det er en hake som holder igjen lykten fra å bli tatt rett ut, så den må taes ut på skrå Der var det en skrue til gjemt ja, takk skal du ha:) Løst... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 25, 2012 Trenger da ikke å skru ut lykten... Bare å presse hånda ned forbi der parklys og slikt sitter. Blinklyset sitter vel med en bøyle, som enkelt vippes ned. Så er det bare å dra ut driten og bytte pære Er ikke mulig å få ut den uten å løsne lykta på min hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 1, 2012 (endret) Hvordan i svarte får jeg løsna den kontakta som sitter bak lykta? Den sitter jo som støpt! Edit: Det gikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 1, 2012 Tips: Skru av frontfanger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 1, 2012 har du prefacelift eller gamlere så er jo lyktene todelt, da kan man enkelt vippe ut blinkelyset.. Hvordan det gjøres på facelift lyktene vet jeg ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 1, 2012 Lykta er enkel å få ut, og det tydeligvis kontakta bak også. Bare jeg som var redd for å ta i for mye når man skal klemme inn den "tappen" på kontakta --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?yffw0s 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 1, 2012 Lykta er enkel å få ut, og det tydeligvis kontakta bak også. Bare jeg som var redd for å ta i for mye når man skal klemme inn den "tappen" på kontakta --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?yffw0s Tappen har jeg knust på begge sider ettersom jeg har tatt i for mye...men de sitter jo godt i kontakta fortsatt så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...