S6 med 4.2 V8 motor, hvem er tempgiver til instrumentpanel?

Anbefalte innlegg

Som tittel sier så har jeg problemer med å finne ut hvilken sensor som går til instrumentpanelet, den er helt død..

Sålangt jeg har skjønt så det er tre stykker, en foran ved vannpumpen, en i bakkant og en på radiatoren.

Jeg tenkte at den bak gikk til ECU, den foran gikk til instrumentet og den på radiatoren styrte radiatorviften.

Tenkte at jeg kunne kortslutte den sensoren foran og da ville måleren i instrumentet gå til topps, men den rikket seg ikke...

Noen som har svaret? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få chassisnr :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan svare meg på det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har ikke no erfaring fra V8 motoren, men har noe el tegninger liggende ikke komplette desverre. Ganske sikker på at har rett ang følerne, den i bakkant er G62 som gir signal til giveren og den på radiatoren styrer vifta. Hva mener du med kortslutte? Er det en 1 pol kontakt skal måleren gå til maks hvis du legger ledningen til jord. Giveren kan du sjekke med et multimeter, mål motstanden mellom jord og kontakten på giveren, varm opp giveren med f.eks en varmluftpistol, motstanden skal da synke!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.