Hvordan koble boost controller riktig på ekstern 20vT WG?

Anbefalte innlegg

Har seg sånn at jeg har byttet ut den orginale wg fjøra som sitter der org.

 

Uten slange tilkoblet til komp.hus på turboen lader den 1,8-1,9 , men dette er litt mye før jeg har fått mappet den med nytt program (mappes i midten av april)

 

Med slange tilkoblet komp.hus og til en turbonetics boostcontroller og videre til nedre nippel på wg lader den ca 1,4 da er boostcontrolleren på max (forsøkt blåst igjennom den,helt tett) og i tillegg er umbrako på wg skrudd ned 2 runder..

 

Er dette riktig? Har sett for og skal kjøre på ca 1,8bar ca om dyser og map lar seg gjøre

 

 

Gjerne del dine erfaringer med manuel boostcontroller ved bruk av ekstern wg som på 2.2 20vt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjøra som er montert er en 0,9 fjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten slange tilkoblet er det ingenting som får wastegate til å åpne. Prøv å koble til slangen på nederste nippelen uten noen boostcontroller og skru ut skruen på wastegaten. Det er laveste du trykket du får til å kjøre med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten slange tilkoblet er det ingenting som får wastegate til å åpne. Prøv å koble til slangen på nederste nippelen uten noen boostcontroller og skru ut skruen på wastegaten. Det er laveste du trykket du får til å kjøre med.

 

Ja er med på den.

På gamle oppsettet kjørte jeg kun på fjøttrykket og ladet stabilt 1,4-1,5 bar.

 

Men nå har jeg montert en 0,9 fjør og hadde tenkt og kunne justere trykket opp fra f.eks 1,5 og opp til 1,8-1,9bar hvis det lar seg gjøre... :)

 

Med turbonetics ventilen koblet opp og står på max boost klarer den bare 1,4ca og da er umbrakoen skrudd ned 2 runder..

 

Det jeg ikke helt forstår.. Derfor jeg spør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg fortelle at denne tråden er løst, så lenge man bruker en ventil som funker :)

Kjøpte denne fra ebay for ca hundre lappen, og den gjør nytta si den.

Koblet på kompressor hus del på turbo, gjennom bunn av ventilen og inn på nedre del på WG.

 

Ved moderat justering ga den 0,6 i trykk, litt mere ga den 1,1 og nesten i bunn ga den 1,6bar med 0,9bars fjør som er skrudd ned 2 omdreininger ca.

 

Så nå har jeg en ventil jeg endelig kan bruke når bilen skal mappes.

 

http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=260344245934&index=7&nav=SEARCH&nid=81853619472

bsfImg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men men, har du ikke fortsatt sikkerhet i grunntrykk altså? hvis controlleren skulle svikte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.