#1 Skrevet Mars 25, 2012 (endret) Prøver å finne ut av hva som er årsaken til at bilen min ikke går helt som den skal om dagen. Når den startes kald så starter den og stopper rett etterpå. Ruser man den litt så begynner den å gå på tomgang men veldig rufsete. Den blir bedre og bedre jo varmere den blir. I feillageret til motorstyreenheten ligger det feil på LMM, signal for svakt. Denne feilen er permanent. Har prøvd å bytte LMM, uten hell. Den fusker også litt ved høyt gir, lavt turtall og full gass før den tar seg opp. Går også generelt litt dårligere enn den har gjort før. Om kontakten på LMM tas av mens motoren går, merkes ikke det. Uavhengi om den fjusker eller ikke. Motoren er en AAN med 380hk jonus programvare. Den har fungert helt fint før. Parkerte den og da var alt i orden men ved neste oppstart fjusket den. Noen som har hatt lignende symptomer? Neste trinn i feilsøkningen ser jeg for meg at blir å måle gjennomgang i ledningenene mellom ECU og LMM. Kan vel være greit å kontrolere G62 i måleverdiblokk mtp at problemet er litt avhengi av temperatur:) Noen andre forslag? Har også kontrollert hele rørgaten ifra turbo til innsug for lekasjer men det ser bra ut:) Virker faktisk som at den renere på tomgang når jeg tar av en turboslange så den ikke går etter oppmålt luft av LMM. På forhånd takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 25, 2012 Har vært borti lignende problem ja , og da var det brudd på ledningene til Lmm som du sier. Regner med du brukte orginalt Motornett? Ikke usannsynlig siden det har blitt hemsa litt på , hvis det er ett brudd da Er vel bare å ta av kontakten på ECU , å måle om det er brudd mellom pinnene der og kontakten på Lmm etter det jeg husker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 25, 2012 Da spørs det om jeg kanskje er på riktig spor da:) Får prøve det i morra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 26, 2012 Har hatt ei økt på bilen idag også og nå har jeg endelig funnet ut av det. Målte motstanden i ledningene mellom LMM og ECU, belastet kretsen og målte spenningsfall og målte alle ledningene til + og gods. Alt dette var i orden. Hadde oppe styreenheten for å se etter dårlige loddepunkter og dette var også i orden. Prøvde til slutt en tredje LMM og da var alt i orden: dum Løsning: Defekt luftmassemåler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...