Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe nye sommerdekk til mine VMR VB3 19x8,5 felger

Hvilke dimensjon passer best? (bilen skal trolig senkes(max 4 cm))

 

Dekkanbefalinger?

Jeg er opptatt av at det er et skikkelig dekk med gode kjøreegenskaper, men også minst mulig støy.

 

Innspill mottas med takk!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville du ikke ha dekka som stod på? Synes de var ganske så bra jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Skal kjøpe nye sommerdekk til mine VMR VB3 19x8,5 felger

Hvilke dimensjon passer best? (bilen skal trolig senkes(max 4 cm))

 

Dekkanbefalinger?

Jeg er opptatt av at det er et skikkelig dekk med gode kjøreegenskaper, men også minst mulig støy.

 

Innspill mottas med takk!:)

 

Offset på felg? Hvis over 45, kan du velge mellom 225 eller 235/35 19, hvis under 225. Dunlop, Conti og Michelin liker jeg, men finnes sikkert mye annet bra også, få gjerne tips av noen med tilsvarende bil ang dekkstøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Offsett er 45, mine gamle felger dette :)

 

Det satt (sitter?) Pirelli P Zero Nero 215/35-19 på når de ble solgt.. Disse likte jeg veldig godt, satt bra på veien, ingen tegn til vannplaning ved våt vei og lite med støy :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville du ikke ha dekka som stod på? Synes de var ganske så bra jeg :)

 

Hei du!

 

De ble litt smale for meg, og ikke minst så økte de "gapet" mellom hjul og skjerm.

Jeg har jo ikke planer om markant senking, så da tror jeg at jeg vil ha litt breiere dekk.

 

Hvordan mener du Pirelli er i støy ifht annet du har prøvd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Offsett er 45, mine gamle felger dette :)

 

Det satt (sitter?) Pirelli P Zero Nero 215/35-19 på når de ble solgt.. Disse likte jeg veldig godt, satt bra på veien, ingen tegn til vannplaning ved våt vei og lite med støy :)

 

Det var "looken" jeg likte dårligst, men "lite med støy" kan jeg heller ikke være helt enig i(begynner sikkert å bli for gammel) :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du!

 

De ble litt smale for meg, og ikke minst så økte de "gapet" mellom hjul og skjerm.

Jeg har jo ikke planer om markant senking, så da tror jeg at jeg vil ha litt breiere dekk.

 

Hvordan mener du Pirelli er i støy ifht annet du har prøvd?

Ser den om du ikke skal senke så mye..

 

I forhold til litt billigere dekk så bråkte de fint lite.. Nankang f.eks støyer veldig! Jeg hadde Yokohama Advan Sport på gamlebilen, disse er dyre og er "High performance" dekk, men synes de bråkte endel mer en Pirelliene gjorde.. Det kan seff ha noe med bilen å gjøre også da, så det er vanskelig å si hva som kommer til å bråke på din bil, men på min Golf likte jeg de veldig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den om du ikke skal senke så mye..

 

I forhold til litt billigere dekk så bråkte de fint lite.. Nankang f.eks støyer veldig! Jeg hadde Yokohama Advan Sport på gamlebilen, disse er dyre og er "High performance" dekk, men synes de bråkte endel mer en Pirelliene gjorde.. Det kan seff ha noe med bilen å gjøre også da, så det er vanskelig å si hva som kommer til å bråke på din bil, men på min Golf likte jeg de veldig :)

 

Kan få kjøpe de tilbake om du vil :-) :)

 

Jeg tenker Vredestein Sessanta, Continental SportContact el.l- Kjører bare 5000 maks per dekksett per sesong(sommer/vinter) så da bør de holde et par år selv om gummi er mykere enn en del andre...håper jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.