Lakkere blinklys, hva anbefales av lakk/maling?

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg ønsker og lakkere/male et lite felt på siden av blinklysene mine da jeg synes det blir litt kjedelig med bare chrome lykter og sølvgrå bil. Men hva anbefales egentlig av lakk/maling? jeg ønsker helst og få en gjennomsiktig mørk orange farge.. tenk blinklyspære

 

bulb_21w_orange.jpg

 

Så jeg vil ikke ha det matt, samt det blir aller lettest om det er noe som går ann og pensle på da feltet blir såppas lite at om jeg må spray lakke blir det fort en god del mer jobb da selve lykta må ut i det tilfellet.. samt dette blir på utsiden av lykta så burde tåle en vinter eller to..

 

Forøvrig noe ala slik jeg ser for meg (photoshoppa litt)

 

blinklys.jpg

 

Takker for alle forslag!

Samt om noen har bilder av en b5 som er lakkert helt ned med org fanger? om jeg ikke klarer skaffe en s4 fanger snart vurderer jeg sterkt og heller gå for den løsningen om det ser greit ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med folie? greit å få på, og greit å få av!

lamiX eller noe slikt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med folie? greit å få på, og greit å få av!

lamiX eller noe slikt

 

Joda, er vel en mulighet, men hvordan blir dette med tanke på buen der? aner ikke hvordan det er å jobbe med slikt materiale, hvordan det er å skjære beint i halvbue osv.. tenkte hadde vært lett å bare fyrt på litt maskeringsteipt så penslet over :)

 

Dog ser ikke ut til at laminx fører orange

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å skaffe us lykter? :) da ser det sånn ut org :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å skaffe us lykter? :) da ser det sånn ut org :-)

 

Er klar over det, litt av den look'n jeg er ute etter, men lyktene mine er drøyt år gammle, samt jeg ønsker å bruke de orginale lykteheis? motorene, Samt ikke føler for å koble om i det trange hullet der akkurat nå, så det får bli neste gang det trengs lykte skifte :) har litt div andre ting jeg må prioritere på bilen først

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får kjøpt oransje lyktespray på Biltema nå, men jeg forsøkte denne og den er ikke ordentlig klar, bare halvklar. Forsøkte meg på den samme looken som deg, men det ble ikke bra med denne malingen. Var heldigvis bare et gammelt ødelagt blinklys jeg sprayet på. Anbefaler deg å gjøre det samme, skaff noe å forsøke på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får kjøpt oransje lyktespray på Biltema nå, men jeg forsøkte denne og den er ikke ordentlig klar, bare halvklar. Forsøkte meg på den samme looken som deg, men det ble ikke bra med denne malingen. Var heldigvis bare et gammelt ødelagt blinklys jeg sprayet på. Anbefaler deg å gjøre det samme, skaff noe å forsøke på.

 

Mhm, har sett noen eks på at det ikke blir helt gjennomsiktig, så sånnsett har jeg litt trua på film.. Har 2 gamle blinklys som kan teste på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ble det til at du brukte på blinklysene?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ble det til at du brukte på blinklysene?:)

 

Orange film :)

Synes det ble ganske fint resultat med det, tror det kosta meg ca 30kr på ebay.

Resultat kan ses i tråden @ signaturen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei:) ja så ganske bra ut;) får se om jeg prøver på noe slik jeg også;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei:) ja så ganske bra ut;) får se om jeg prøver på noe slik jeg også;)

 

Bare å kjøre på det, enkelt og billig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.