Hvorfor er det to tuter A3/golf4/Leon

Anbefalte innlegg

Da jeg monterte en slange fra fanger til luftfilter, fjernet jeg den ene av to tuter som stod i fangeren, da jeg ikke forstod poenget med at det var to (og den stod i veien for slangen). Når jeg kun hadde den ene koblet til virket ikke den andre. Men når jeg byttet (tute og tilkobling) igjen, virket det. Så da lot jeg det være slik (altså kun en tute). Dette virket fint lenge, men nå har virker ikke tuta...

 

Noen som kan forklare hvorfor det sitter to tuter der og hvordan de fungerer???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha sett to tuter på min A3. Har hatt av fangeren 20 ganger eller noe i den duren, så jeg burde vel sett det. Har du originalalarm kanskje? Kan hende det har med den å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha sett to tuter på min A3. Har hatt av fangeren 20 ganger eller noe i den duren, så jeg burde vel sett det. Har du originalalarm kanskje? Kan hende det har med den å gjøre.

 

min A4 har to

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to tutene har forskjellig lydfrekvens, derfor gir 2 tuter en lyd som lettere trenger gjennom støy som f.eks. bytrafikk, anleggsstøy osv. sett i forhold til 1 tute med en enkelt lydfrekvens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to tutene har forskjellig lydfrekvens, derfor gir 2 tuter en lyd som lettere trenger gjennom støy som f.eks. bytrafikk, anleggsstøy osv. sett i forhold til 1 tute med en enkelt lydfrekvens.

 

Det kunne jeg faktisk tenke meg, men jeg hørte ikke noe forskjell (kanskje fordi bare en av de virket selv om begge var tilkoblet).

 

Men hvordan virker disse, hvorfor virker først den ene tuta alene (og den andre ikke), og så slutter den å virke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle jettaen jeg har hatt har også hatt to tuter. en i grillen og en inni skjermen venstre sia forann

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke påbudt med begge frekvensene vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at den ene tuta "forsvinner" kan ha med at den rett og slett har gått i stykker pga mye fuktskader. Det er ikke påbudt med 2 stykker heller, så vidt jeg vet så er det bare krav til å ha tute, og at den ikke er for høy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner fortsatt ikke hvorfor kun den ene virket, og nå har sluttet..

 

Kan det ha noe med motstand eller noe slikt å gjøre, sånn at det er ment at begge skal være tilkoblet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan aldri tenke meg at det er påbudt med to tuter.. kan ikke forestille meg at det er noen frekvenstest av den på EU-test. På bobla mi hadde jeg en skikkelig talentløs moped-pærte, og den gikk glatt gjennom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan aldri tenke meg at det er påbudt med to tuter..

 

Det er det vel heller ingen som har påstått...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan ikke være at den ene er til den orginal monterte alarmen da?

Vet ikke jeg, men finner ingen andre orginale horn på min...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To-tonehorn ble for noen år siden kaldt Autobane-horn, dette var vissnok fordi (som bla .Per skriver) lettere å høre for andre bilister i høye hastigheter, derav navnet. På mine Audier har jeg alltid hatt to-tonehorn (Audi 80, 90 og A3 og nå TT)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to tutene har forskjellig lydfrekvens, derfor gir 2 tuter en lyd som lettere trenger gjennom støy som f.eks. bytrafikk, anleggsstøy osv. sett i forhold til 1 tute med en enkelt lydfrekvens.

 

Stemmer nok det han her sier....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er det bare tutene mine som virker litt i hytt å gevær da eller?

 

Tuta har jo alltid virket når begge var tilkoblet (men om begge virket er usikkert). Så virket den når en var montert, men nå streiker den...

 

 

EDIT: Pluggen til tuta satt ikke skikkelig på... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.