Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer på og handle felger og senk til min Golf MK5..

Har aldri kjøpt ett sett felger før, så lurer på hvilken størrelse, ET ol jeg bør gå for?

 

Til nå har jeg sett på LM replika, Vertini concave og Rotiform BLQ.

Kom gjærne med forslag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du gjøre det enkelt og greit så er 19x8.5 ET45 med 225/35 en fin kombo :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8.5x19" ET35 med 225/35/19 da, noen som har prøvd det på Golf?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går. Svogeren min hadde det, men dekk var 235/35-19 på hans :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De siste sidene i denne tråden (s. 3 og 4 hvis du har samme innstillinger som meg) får du en del input.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De siste sidene i denne tråden (s. 3 og 4 hvis du har samme innstillinger som meg) får du en del input.

 

Hvilken tråd sa du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde gått for et45.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde helt klar gått for et45 også,kjørte et 35 på vinter og det var noe drit. Har skaffet meg nye nå og er glad for det,skal ikke tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde helt klar gått for et45 også,kjørte et 35 på vinter og det var noe drit. Har skaffet meg nye nå og er glad for det,skal ikke tilbake.

 

Jasså, hva var problemet da? Subbing eller?

Har noen ET35 LM replika for handen jeg har lyst på skjønner dere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er vesentlig her er vel hvor mye du skal senke bilen :) Min var senket 45mm, og da var 8x18 ET42 problematisk. 8x18 ET45 funket meget bra. Skal du ha 8,5x19 hadde jeg hvertfall ikke gått under ET45, og ikke breiere enn 225 dekk.

 

Ett bra triks er å ta bort skruen som holder innerskjermen inni hjulbuen å brette innerskjermen innenfor festet. Da blir det litt mindre ulyder når du kjører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki..

Bor i byen, og er ikke ute etter noe "problemsenk" eller for store felger heller egentlig.. Bare det ikke ser ut som den forbanna pensjonistbilen det gjør nå! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8.5x19" ET35 med 225/35/19 da, noen som har prøvd det på Golf?

 

Havner for langt ut, ville kun satset på dette hvis du kan dreie av felgen 5-10mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Havner for langt ut, ville kun satset på dette hvis du kan dreie av felgen 5-10mm.

 

Ok, takk for svar folkens :)

Noen som har sett sorte Helios på Golf 5 da, ser det greit ut?

Bilen er svart den og, comfortline så ingen spreke fangere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså, hva var problemet da? Subbing eller?

Har noen ET35 LM replika for handen jeg har lyst på skjønner dere..

 

Som de andre sier over her ja.kom rett og slett for langt ut og ble litt subbing med mer en 1 person i bilen .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de andre sier over her ja.kom rett og slett for langt ut og ble litt subbing med mer en 1 person i bilen .

 

Ok, da dropper jeg de felgene..

Hva har du nå da, og hvordan er det med folk i bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 8.5x19 foran et 47 og 9.5x19 bak et 51, hvis jeg ikke husker helt feil. Det går fint med folk da. På vinter har jeg skaffet meg noen bbs speedlines 18x8 et 45,de får jeg ikke prøvd før neste vinter ser det ut som. Regner med det skal gå fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 8.5x19 foran et 47 og 9.5x19 bak et 51, hvis jeg ikke husker helt feil. Det går fint med folk da. På vinter har jeg skaffet meg noen bbs speedlines 18x8 et 45,de får jeg ikke prøvd før neste vinter ser det ut som. Regner med det skal gå fint.

 

Hvor mye senk?

Dette subber ikke i det hele? Har du bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Subber ikke nei, er ikke sikker på hvor mye senk,er i bunn iallefall. Selvfølgelig med full bil og aktiv kjøring vil den sikkert subbe,men da ber du jo om det:) Har noen bilder jeg kan få lagt ut imrg.

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du et eksempel. Desverre er hjulene solgt, men allikevel.....

 

Felgene går akkurat kant i kant med skjerm på Golf5. Helt optimalt mhp optikk uten å subbe De kan også godkjennes på en slik bil da sporviddeøkningen er 12mm - altså under 15mm som er maks krav!

 

Her er bilde av Golf 5 med 8,5x19 ET48 med 225/35 19. Felgene jeg har for salg bygger altså 3mm lenger ut enn dette. ASA-felgene satt på denne bilen tidligere uten å skrape i skjermene med 45mm senkefjærer fra Eibach....

Vedlagte miniatyrbilder

 

Du finner bilder av hjulene på hvit GTI Ed 30 på "Til salgs-sidene" Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg bra ut det der, du skriver ET48 her og ET45 i salgstråd.

Hvilken stemmer? Men 3mm utgjør vell ikke allverden..

 

Om jeg skulle kjøpt concave felger (Vertini Concave feks), er det ET eller bredde som avgjør hvor konkavt, eller en kombinasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vertini concave i 19x8.5 et45 vil jeg ikke akkurat kalle concave..

 

hvis du ser i tråden min under min vw: (jetta sportwagen) på en av de siste sidene så ser du hvordan 19x8.5 et45 sitter med 225/35 og 50mm senk fra H&R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vertini concave i 19x8.5 et45 vil jeg ikke akkurat kalle concave..

 

hvis du ser i tråden min under min vw: (jetta sportwagen) på en av de siste sidene så ser du hvordan 19x8.5 et45 sitter med 225/35 og 50mm senk fra H&R

 

Den røde golfen? Spot on! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde visst bare dette bildet gtisindre2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.