Anbefalte innlegg

Ja bringer denne opp igjen da problemet kom tilbake igjen, klør meg huet å finner ikke ut av problemet. Følgende skjer:

 

Starter opp bilen, murrer/vibrerer i pedalen og pedalen går rett i bånn. Får ikke noe trykk på pedalen i det hele tatt. Kjører bilen ut på gårdsplassen og prøver å bremse litt. Får litt bremseeffekt når den tråkkes helt i bånn. Men kun på bakhjulene! Framhjulene har ingen bremseeffekt. Rød varsellampe som symboliserer feil på bremsesystem begynner å pipe etter typ 30 sek

 

Utelukket

 

Ingen synlig lekkasje

Hovedpumpe(masterpumpe)

Vært på Møller å luftet, skal ikke ligge luft noen steder. Ikke ABS enhet heller.

 

Noen tips? ingen på Møller skjønner noe heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med bremsene mine på S6en, det hele begynnte med at når jeg fikk igjen bilen fra lakkering så kunne jeg plutselig trå pedalen rett i bånn, uten noe trykk. Da hadde bilen stått lenge. Så virket det plutselig igjen og jeg hadde bremser.

 

Nå har jeg byttet calipere bak, skiver, klosser osv, alt nytt. Jeg har ikke luftet enda men kan ikke tro at pedalen kan være så myk. Går rett i bånn og begynner å murre etter mange trykk på pedalen.

 

Noen som har vært borte i noe lignende?

 

Skal lufte i morgen å se da, men har veldig mistanke til at her er det noe feil.

 

Prøv å luft først... Pedalen går i bånn om du ikke lufter ferdig bak først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skal gå ut å prøve med en gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke løst

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftet bremsene og de virket fine på kvelden, nå er akkurat samme problem tilbake:confused:

 

Har nå luftet igjennom masse bremseveske og det er ikke noe luft i systemet. Det som skjer er at jeg kan pumpe opp trykk deretter bare siger pedalen inn. Man hører det surkler i beholderen, kan det være pakningene i hovedsylideren som slipper igjennom væske?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan hende ja, eller så er "bomba" defekt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"bomba" ? hva er det, og hvor er den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på Def hovedsylinder :) Stått mye denne bilen , så det er nok pakningene som er morkne :)

 

"Bomba" er trykkakkumolator :) med delenr 4A0612061D

Men denne skal ikke føre til at bremsene svikter og pedalen går i bunn da.

Hvis denne fungerer 100% , så kan man bremse en del før pedalen blir hard

Men hvis den er deffekt , så vil pedalen føles hardere :)

 

Mer som en bremseservo reservoar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det høres veldig sann ut når du beskriver det slik, jeg kan ta å bytte den med en gang. Har en Audi A6 2,6 Quattro her, kan jeg ta hovedsylinderen fra den? ser helt lik ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenr på hovedbremsesylinder S6 med AAN , AEC og Plus er : 4A0611021C

Og A6`ene : 4A0611021E

 

Vet ikke om det har noe å si men :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenr på hovedbremsesylinder S bilene er : 4A0611021C

Og A6`ene : 4A0611021E

 

Vet ikke om det har noe å si men :)

 

 

hmm, nei det er jo ikke sikkert det har noe betydning. Jeg prøver. Skader ikke å gi det ett forsøk;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke gjøre faren din bremseløs nå da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, nå er han bremseløs og jeg også uten bremser fremdeles:confused:

 

Byttet sylinder, følgende skjer:

 

Luftet først uten at bilen gikk, fikk da fin pedal og alt virket topp. Så starter jeg bilen og pedalen bare forsvinner innover med en gang. Murrer litt i pedalen og den synker innover. Så prøver vi å lufte mens bilen går men får ikke trykk på pedalen.

 

Så da vet ikke jeg, noen som skjønner noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig luft i abs enheten, kan være trasig å få ut....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig luft i abs enheten, kan være trasig å få ut....

 

Takker for svar. Tror du er inne på noe der, var akkurat på Møller og de kom fram til det samme. Så de skal lufte systemet på Tirsdag. Ble sagt at dersom det var kommet luft i ABS enheten var det nesten umulig å få ut med bare å tråkke på pedalen og lufte manuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde og myk pedal etter å ha byttet alle caliperene for noen uker siden. Tok god fart og bråbremset på grus slik at ABS`n klikket og klapret i pedalen. Luftet etterpå og da ble pedalen hardere ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde og myk pedal etter å ha byttet alle caliperene for noen uker siden. Tok god fart og bråbremset på grus slik at ABS`n klikket og klapret i pedalen. Luftet etterpå og da ble pedalen hardere ;-)

 

Det kunne jeg gjort også men har så myk pedal at jeg ikke får bråbremset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du ikke kjørt abs-pumpa via Vagcom? : klø : Vil tro det er dette Audi-verkstedet kommer til å gjøre for deg, for så å lufte ved alle hjul med trykkluft-tilført bremsevæske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gå ann å kjøre pumpa med Vagcom på C4 ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør jeg sikkert, men har itte vagcom. Blir det samme de skal gjøre. Men har en far som har jobbet der i mange mange år så like greit at de tar jobben;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen stått på Møller i over ett døgn, ingen finner ut noe:confused:

 

Det er nå konstatert at det ikke er luft i systemet, ingen registrerte feil på feilminne, fortsatt synker pedalen rett i bånn.

 

Noen som har flere tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det løst: rock:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det løst: rock:)

 

Og feilen var ?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen var noe så enkelt som en feilmontert calipper:o slik at klossene ikke la seg inntil skiva

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja bringer denne opp igjen da problemet kom tilbake igjen, klør meg huet å finner ikke ut av problemet. Følgende skjer:

 

Starter opp bilen, murrer/vibrerer i pedalen og pedalen går rett i bånn. Får ikke noe trykk på pedalen i det hele tatt. Kjører bilen ut på gårdsplassen og prøver å bremse litt. Får litt bremseeffekt når den tråkkes helt i bånn. Men kun på bakhjulene! Framhjulene har ingen bremseeffekt. Rød varsellampe som symboliserer feil på bremsesystem begynner å pipe etter typ 30 sek

 

Utelukket

 

Ingen synlig lekkasje

Hovedpumpe(masterpumpe)

Vært på Møller å luftet, skal ikke ligge luft noen steder. Ikke ABS enhet heller.

 

Noen tips? ingen på Møller skjønner noe heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.