Anbefalte innlegg

Prøv å bytte calippere bak da, siden det kansje er noe feil på dem fortsatt, jeg har calippere om du trenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å skrive det, Alt er helt nytt bak. Så det er i orden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjæren som holder caliperen i caliperholder er hel og tilstede, samt riktig montert? Ellers er det mye som tyder på luft i hydraulikk-enheten til abs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

servopumpe?..lekkasje noe sted?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjæren sitter riktig montert, ikke noe feil der.

 

Har tenkt tanken selv anngående luft i ABS enhet, men Møller finner ikke noe der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

servopumpe?..lekkasje noe sted?..

 

Det forsvinner ikke noe veske, skulle vel gjort det dersom det er lekkasje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tenkte om servo/vakumpumpa ikke klarer å lage trykk?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tenkte om servo/vakumpumpa ikke klarer å lage trykk?..

 

hmm, ja kanskje. Har vel ikke annet å gjøre enn å bytte den for å se. Er den lik til S6Plus og S6 da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med de er like,se på nr på de...siden du sier pedalen forsvinner inn høres det ut som at det kan være den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra servo går det høytrykk til bomba/bremseakkurator, samme høytrykk går opp i hovedsylinder i bakkant ved torpedoveggen, Har du ikke trykk her får du hard pedal,

 

Har du myk pedal har du enten luft eller gåen hovedsylinder, eventuelt feil på kalipper men det er minst trolig.

 

Kan være vanskelig å lufte disse uten overtrykk på bremseveskebeholder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv Oslo Bremseservice, ligger på carl berner. Brukt de selv med "vanskelig" feil på en A6. Noe de løste raskt og billig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser lampa fortsatt når du kjører da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja får jo bare prøve å lufte igjen, men hvorfor vibrerer det i pedalen ved oppstart. Virker litt rart det også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser lampa fortsatt når du kjører da ?

 

Må pumpe pedalen for at varsellampa skal begynne å blinke, slukker etterhvert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være abs aggregatet som har tatt helt avgårde da ? Høres skikkelig merkelig ut ! Har evt et liggende du kan få kjøpe billig og teste. Er fra S4, litt usikker på om det går overens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja får jo bare prøve å lufte igjen, men hvorfor vibrerer det i pedalen ved oppstart. Virker litt rart det også

 

Den vibreringa har jeg også, det er bare servopumpa som jobber opp trykk,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vibreringa har jeg også, det er bare servopumpa som jobber opp trykk,

 

Ok, Hovedsylinder har jeg prøvd å bytte. Ingen forskjell. Så er vel egentlig bare to alternativer igjen. Enten luft eller en caliper. Men får ikke kjørt bilen langt i og med at jeg nesten ikke har bremser, får jo bare prøve Møller igjen da..

 

- - - Updated - - -

 

Kan ikke være abs aggregatet som har tatt helt avgårde da ? Høres skikkelig merkelig ut ! Har evt et liggende du kan få kjøpe billig og teste. Er fra S4, litt usikker på om det går overens.

 

Syntes det virker litt rart, men kan vel utelukke dette ved å ta ut sikringen til ABS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja får jo bare prøve å lufte igjen, men hvorfor vibrerer det i pedalen ved oppstart. Virker litt rart det også

 

Denne vibreringen er når servo lager trykk i trykkakumulatoren/bomba. Det er denne "bomba" som skal gjøre sånn at du har bremsekraft hvis motor stopper. Når denne blir dårlig så lagrer den ikke trykket. Dette vil igjenn føre til at pedalen pulserer når den prøver og bygge opp trykket. Om det er denne som er opphav til problemet vet jeg ikke. Hadde en 200 hvor bomba var gåen, og eneste jeg merket der var at pedalen ble hard med en gang motor stoppet. Samt at det pulserte i pedalen av og til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne vibreringen er når servo lager trykk i trykkakumulatoren/bomba. Det er denne "bomba" som skal gjøre sånn at du har bremsekraft hvis motor stopper. Når denne blir dårlig så lagrer den ikke trykket. Dette vil igjenn føre til at pedalen pulserer når den prøver og bygge opp trykket. Om det er denne som er opphav til problemet vet jeg ikke. Hadde en 200 hvor bomba var gåen, og eneste jeg merket der var at pedalen ble hard med en gang motor stoppet. Samt at det pulserte i pedalen av og til...

 

Riktig, men nå er det ikke trykk på pedalen om motor går eller ei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsevæska vil jo gå igjennom aggregatet selvom sikringen er ut. Er bare et skudd i blinde for det høres veeeldig merkelig ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du på prøve å lage et overtrykk fylleverktøy.

 

Du trenger en :

 

bilgummi dekk ventil

Et ekstra bremseveskebeolder lokk

En 1.5 liters flaske

Ca 10 cm 8mm slamge

En dekk luftfyller

Regulator på komressor eller koblet opp etter kompressor.

 

Juster regulatoren til 1 bar når lufta ut av fylleren får motstand...

 

Borr hull i lokkene slik at du får slangen trangt igjennom og monter slangen i lokkene.

 

Tett igjenn luftehullet i beholderlokket med lim eller en skrue.

 

Borr passelig hull i bunnen eller siden av flaska slik at du får dratt bilgummiventilen fra innsiden og ut. ventilen har en skulder og mothake så du ser hvor langt du skal dra den ut.

 

Fyll flaska med bremseveske og monter den hengende over beholderen, du får holde flaska lavt mens du skruer lokkene, slangen flekser mens du skrur.

 

Sett maks 1 bar trykk på systemet

 

Sett gjerne en strips på dekkfylleren, og nå kan du egentlig bare lufte fritt uten å måtte stenge luftenipler mens du pumper.

 

Hvis du setter en gjennomsiktig slange på luftenippelen og trekker denne litt opp vil du se om du får ut luft....

 

Dette fungerte for meg da alle tips var prøvd ut

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsevæska vil jo gå igjennom aggregatet selvom sikringen er ut. Er bare et skudd i blinde for det høres veeeldig merkelig ut.

 

Ja vil jo det, fikk bare ett tips om det. Men så lenge veska går igjennom så har det jo ingen hensikt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du på prøve å lage et overtrykk fylleverktøy.

 

Du trenger en :

 

bilgummi dekk ventil

Et ekstra bremseveskebeolder lokk

En 1.5 liters flaske

Ca 10 cm 8mm slamge

En dekk luftfyller

Regulator på komressor eller koblet opp etter kompressor.

 

Juster regulatoren til 1 bar når lufta ut av fylleren får motstand...

 

Borr hull i lokkene slik at du får slangen trangt igjennom og monter slangen i lokkene.

 

Tett igjenn luftehullet i beholderlokket med lim eller en skrue.

 

Borr passelig hull i bunnen eller siden av flaska slik at du får dratt bilgummiventilen fra innsiden og ut. ventilen har en skulder og mothake så du ser hvor langt du skal dra den ut.

 

Fyll flaska med bremseveske og monter den hengende over beholderen, du får holde flaska lavt mens du skruer lokkene, slangen flekser mens du skrur.

 

Sett maks 1 bar trykk på systemet

 

Sett gjerne en strips på dekkfylleren, og nå kan du egentlig bare lufte fritt uten å måtte stenge luftenipler mens du pumper.

 

Hvis du setter en gjennomsiktig slange på luftenippelen og trekker denne litt opp vil du se om du får ut luft....

 

Dette fungerte for meg da alle tips var prøvd ut

 

:)

 

Takk for tips, skal prøve. Får ta en tur å kjøpe inn litt diverse. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller bare en trykkluftnippel igjennom ett reservoarlokk og setter på trykkdirekte fra kompressoren...vær forsiktig med trykket...beholderene har det med å eksplodere når det blir for mye trykk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.