Anbefalte innlegg

Hei

Har en Audi 100 Typ44 1990modell med en 2,3 liter NF motor.

Denne er til tider ganske tungstartet viss den har stått stille noen dager. Må da som regel kjøre starteren i 2-3 minutter før den kommer. Når jeg først har fått start så starter den lett på forsøk nr 2 og fungerer helt flott fram til den eventuelt står stille noen dager igjen.

Går ut ifra at dette kanskje er et kjent problem og spør derfor etter tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på gåen tilbakeslagsventil på bensinen :)

Slik at bensin renner tilbake når den står i ro , og trenger litt tid på å få det tilbake :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!:) Men i nokre tilfelle kan den stå stille i 1-2 veker og starte like fint som vanlig også. Har tidligare hatt en teori om at det var et vær relatert problem, men har egentlig kommet fram til at det er ganske tilfeldig når problemet kommer.

Men hvor er denne tilbakeslagsventilen? Er vel kanskje mulig å teste denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt i pumpa på S6`n , men på en 90 quattro 20V jeg bytta , satt den før filteret :) Og fant det like greit å bytte begge ganger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! :) Da skal jeg sjekke dette litt opp. Har kanskje pumpe liggende, slik det kan være verdt et forsøk å bytte om for å teste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet typisk fenomen er slitne injection-dyser. Når bilen står parkert vil bensinen "renne ut" av dysene, og dermed tar det lenger tid for å få start fordi dysene er tomme for bensin. Dette gjelder stort sett alle former for K-jetronic motorer, ikke bare Audi sine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.