Anbefalte innlegg

har ei tid hatt olje lokt i bilen som kjem og går. Fant lekasje rundt toppdeksel for ei tid tilbake, byttet og sjekker ofte for lekasje, men virker tett og fint.

 

No fortia kjenner eg lokta ganske ofte og lurer på om turbo har tatt kveld, men syns de e rart at eg skal kjenne lokta inne i bilen vist den skal ha tatt kveld...

 

Noken med tilsvarende problem og gjerne løsning?:-)

Legger med at den har brukt litt olje i vinter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om turboen er sliten, OG du har en lekkasje på trykksiden får du lukt. Det har jeg erfart. Må få noen til å se på slangene mens du gir gass, event trykkteste på annen måte.

 

Selv har jeg litt lekkasje på bakkant av motoren, en 1,8t, som siger ned mot girkassen. Har kommet til at denne lukter når motor er varm, men er ikke sikker på om det er toppdekselpakning eller den som ligger under kam-reimstrammeren som lekker. Må ta en motorvask for å se tipper jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har sliti med det samme på min 1.8 t og etter 3 turboras så endte det med å bytte motor... sila mi i bunnpanna var potte tett og etter en og en halv mnd med ny sil, åpna jeg den idag (etter at jeg tok ut motor) og den var potte tett igjen...

 

jeg trodde jeg hadde en lekkasje på eksosen,men røyken kom ut av motor og blei dradd inn i cupeen via klima anlegget, lukter brent olje. og ved hvert turboras fylles bokstavelig talt cupeen seg med røyk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner bare en ørliten toppdeksellekkasje på A4-cabben, men noen ganger lukter det skikkelig olje av den også, men kun utenfor bilen, og bare etter at den er stoppet.. Snåle greier!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min C4 (2.3E) har antageligvis dårlige ventiltetninger, og den lukter ekstremt mye svidd olje, spesielt når nivået er lavt (noe det er ganske ofte pga nevnte tetninger).

 

Bør vel få fikset dette i god tid før EU neste år, slik at oljen kan brennes ut av katalysatoren... :-S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være røret som går fra blokka til åndinga som er ødelagt...vært borti det på 1,8T motorene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.