#1 Skrevet Mars 27, 2012 har ei tid hatt olje lokt i bilen som kjem og går. Fant lekasje rundt toppdeksel for ei tid tilbake, byttet og sjekker ofte for lekasje, men virker tett og fint. No fortia kjenner eg lokta ganske ofte og lurer på om turbo har tatt kveld, men syns de e rart at eg skal kjenne lokta inne i bilen vist den skal ha tatt kveld... Noken med tilsvarende problem og gjerne løsning?:-) Legger med at den har brukt litt olje i vinter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 27, 2012 Om turboen er sliten, OG du har en lekkasje på trykksiden får du lukt. Det har jeg erfart. Må få noen til å se på slangene mens du gir gass, event trykkteste på annen måte. Selv har jeg litt lekkasje på bakkant av motoren, en 1,8t, som siger ned mot girkassen. Har kommet til at denne lukter når motor er varm, men er ikke sikker på om det er toppdekselpakning eller den som ligger under kam-reimstrammeren som lekker. Må ta en motorvask for å se tipper jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 27, 2012 jeg har sliti med det samme på min 1.8 t og etter 3 turboras så endte det med å bytte motor... sila mi i bunnpanna var potte tett og etter en og en halv mnd med ny sil, åpna jeg den idag (etter at jeg tok ut motor) og den var potte tett igjen... jeg trodde jeg hadde en lekkasje på eksosen,men røyken kom ut av motor og blei dradd inn i cupeen via klima anlegget, lukter brent olje. og ved hvert turboras fylles bokstavelig talt cupeen seg med røyk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 27, 2012 Finner bare en ørliten toppdeksellekkasje på A4-cabben, men noen ganger lukter det skikkelig olje av den også, men kun utenfor bilen, og bare etter at den er stoppet.. Snåle greier! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 27, 2012 Min C4 (2.3E) har antageligvis dårlige ventiltetninger, og den lukter ekstremt mye svidd olje, spesielt når nivået er lavt (noe det er ganske ofte pga nevnte tetninger). Bør vel få fikset dette i god tid før EU neste år, slik at oljen kan brennes ut av katalysatoren... :-S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 27, 2012 kan være røret som går fra blokka til åndinga som er ødelagt...vært borti det på 1,8T motorene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...