Anbefalte innlegg

Skal på med noen gullideckel felger snart å lurer i hovedsak på hvor bred adapter jeg bør gå for. Felgene er 7x16 med et e.t på 65. Bilen som de skal på er en golf 3 gti med et 38. det kommer også justerbart på denne øye straks, om felgene stikker litt utenfor er vel bare et lite pluss :D å ikke minst hvilke dekk dim. bør jeg satse på for at det blir perfekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir noen helsikes puddinger av noen adaptere bak, men 40mm bak og 30/35mm foran ville jeg ha gått for, sammen med 195/40-16 dekk. Strekk får du ikke mye av, da må du ty til "sykkeldekk", og det ser i mine øyne ikke så veldig bra ut (derfor foreslår jeg heller ikke noen dekkdimensjoner). Mulig litt lett valsing må til hvis du skal senke noe særlig.

 

Felgen er også såpass smal at det ikke kommer til å se bra ut om de stikker utenfor og burde derfor heller "tuckes" - men igjen, dette er bare i mine øyne. Hvis du vil få de utenfor, får du skaffe to stk. 8x16 og slenge på: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er adapterene jeg brukte når jeg kjørte 7x16 ET 65 med 195/40 på Poloen, 35 og 45mm

Felgerogsnacks_009.jpg

Felgerogsnacks_006.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant som du sier mads at det blir vel litt feil med å ha dem for langt ut.

ser ut til at det blir 35mm adaptere både framme og bak, men skal høre med håkon om han skaffer større for bakhjulene:)

takker for glimrende svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.