Defekt indre drivknute h/s bak

Anbefalte innlegg

Enkleste måten å bytte dette på? er snakk om en a4 1.8tq 97.

Bytte kun dette eller bare finne tak i en hel drivaksel å klaske på? I såfall, noe som vet hvor jeg kan få tak i deler? Spiller ingen rolle om det er nytt eller brukt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville byttet selve drivknuten. Med en brukt aksel vet du ikke hva du får. Du får ny drivknute fra ca 500 kr og oppover (pluss frakt) fra http://www.seekpart24.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste måten å bytte dette på? er snakk om en a4 1.8tq 97.

Bytte kun dette eller bare finne tak i en hel drivaksel å klaske på? I såfall, noe som vet hvor jeg kan få tak i deler? Spiller ingen rolle om det er nytt eller brukt!

 

Ingen av delene er noe enklere enn den andre.. Uansett om du skal bytte drivledd, eller bytte hele akselen så må du løsne på navet i den øverste bolten, å dra ut navet :) Forholdsvis enkelt, men uansett hva du velger så blir det samme operasjon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har testet biltema sine? 699kr var ikke så ille men kommer litt ann på om det bare er søppel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry litt OT men hvordan merker du at den er slitt? Har noen rare lyder bak, så jeg regner med at jeg også må skifte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta samme knute på bilen min for ikke så mange uker siden. Som nevnt så tror jeg faktisk det er mintre jobb å bytte bare knuten, når man først har fått løsnet akslingen på diff.siden så er det jo bare å dra av den gamle, smøre opp, og sette på den nye knuten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry litt OT men hvordan merker du at den er slitt? Har noen rare lyder bak, så jeg regner med at jeg også må skifte.

 

Jeg hørte vertfall en rar kraftig klikkelyd bakfra under trykk på det hjulet, ved fks. kjøring litt hardt gjenom en rudkjøring, er jo også derfor det somregel er høyre side som ryker først.

Man merker også slakk i knuten, dvs. at man kan vrir akslingen en del fram og tilbake mens knuten står i ro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten helt umulig å finne indre drivknute, bortsett ifra på mekonomen til en helt vanvittig pris...

 

Noen som kan hjelpe meg å finne? Der jeg har sett, er de enten fri eller ikke har i det hele tatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.