#1 Skrevet Mars 28, 2012 Denne pumpen må no være lik på flere motorer eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2012 Trenger du pumpe til aan s4 så har jeg pumpe som funker;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2012 med ok lager? jeg vet ikke om det er mye styr å bytte disse heller, må det fylles gass på nytt etterpå? evnt. pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2012 Tør ikke si mer enn at den funka som den skulle da jeg tok den ut. Gass må fylles da rørene må kobles fra. Du kan få den for 500kr ink frakt. Andreas B 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2012 Har ein du kan få ved henting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2012 Audi 100 har samme, både med og uten quattro. Regner med det er R12 gass i denne? Om det lageret i den elektromagnetiske koblingen, så er denne lik (hele elektromagnetiske kobling) på veldig mange modeller. Alt fra 95-97 A4, 95-97 A6/S6. 92-95 80/90/coupe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 31, 2012 Hm, det er den nyeste gassen hvertfall, husker ikke hva den het -R34a? Lageret rakler litt/skraller/høres tørt ut på tomgang, trykker jeg inn AC knappen så ruser motoren seg litt opp og ned igjen og det var det liksom, ingen kaldluft eller noe annet som skjer, greit at ikke de elektriske viftene ruser seg opp på tomgang, men har og kjørt lange perioder med knappen inne uten at luften blir èn grad kaldere. Jeg tror ikke at det er mangel på gass, for dette skjedde sesongen etter jeg hadde service/etterfylling på anlegget. Rune: er den elektromekaniske koblingen separat fra selve pumpen eller en integrert del? Ingve: jeg har planlagt en tur nordover i påsken hvis du er hjemme, gratis høres ut som at det er forsøket verdt Hvis ikke tar jeg den som du har Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 31, 2012 R134A. Da skal du ha en Zexel-kompressor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 31, 2012 Ok, og den kommer fra alle de nevnte bilene som Rune ramset opp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 31, 2012 Eg kan finne fram den eg har om du kommer utover og henter den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 31, 2012 Jepp, audien skal lett luftes oppover de fine veiene der usikker om det blir torsdag eller fredag, men du er hjemme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 31, 2012 Ja skal ha noe middags besøks greier på torsdagen men er heime 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 31, 2012 Ok, og den kommer fra alle de nevnte bilene som Rune ramset opp? Det er mange biler som har samme kompressor. Kompressor fra chassisnr 4A-P-060 001: 4A0 260 805 AH (R134A-kompressor) Kompressor til chassisnr 4A-P-060 000: 4A0 260 805 C (R12-kompressor) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 1, 2012 Magnet kobling er separat ja. eget delenummer på delene der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 1, 2012 Jeg vet ikke hva chassinr som hører til hvilke biler, men satser i første omgang på at den Ingve har virker. Ellers har jeg hørt noe om at det sikkert er stengekran på slagene inn og ut av pumpen så det skal være mulig å bytte uten å tappe den for gass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 4, 2012 Vet ikke hvilken årsmodell du har men jeg byttet min for noen år siden og fant da ut at kun 97 modellen har eget delenummer. Rart at de skulle bytte da når det var siste årsmodel og en ny serie neste år. Kjøpte en brukt fra -96 men den passa ikke. Trodde helt sikkert de var like. Bare et tips :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 4, 2012 Det er ingen stengekran så du får skiftet kompressor uten å tappe anlegget for gass. Anlegget står under konstant trykk, og når du skrur opp en kobling må du passe fingerne og helst bruke hansker, ellers kan du faktisk få frostskader av gassen. Etter du har sjekket oljemengden på kompressoren - og helst skiftet oljen - og remontert kompressoren med nye o-ringer, må du suge vakuum i anlegget og fylle på ny gass. Gi meg regnr på bilen evnt chassisnr så skal jeg gi deg korrekt delenr på kompressor, siden du ikke tyder chassisnr selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 5, 2012 WAUZZZ4AZRN028457 Du glemte en "ikke" i den første linjen sant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 5, 2012 Du skal ha følgende kompressor: 4A0 260 805 AH Zexel-kompressor, R134A-anlegg. Du har en 94-modell. Samme på f.eks 2.3 (AAR) Om jeg glemte ordet "ikke", får du tolke som du vil, poenget er at du må fylle opp anlegget på nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 10, 2012 Jeg har nå en sånn på benken, trodde det var bare til å skru ut bolten i midten for å demontere magnetclutchen men den sitter like forbanna, er det noen som har en sprengskisse på en sånn kompressor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 10, 2012 Den sitter med en låsering. Hvorfor skal du ta av clutchen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 10, 2012 Er ikke det en del som kan ryke? tenkte den var lettest å bytte først, hvis ikke det hjelper får jeg trykktestet systemet og hvis det er tett så får jeg bytte hele greien, men da kan jeg ikke bruke denne pumpen for det var til R12gass, samme delenummer men med en C på slutten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...