aircondition pumpe på AAN, hvilke andre passer?

Anbefalte innlegg

Denne pumpen må no være lik på flere motorer eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du pumpe til aan s4 så har jeg pumpe som funker;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med ok lager? jeg vet ikke om det er mye styr å bytte disse heller, må det fylles gass på nytt etterpå?

evnt. pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør ikke si mer enn at den funka som den skulle da jeg tok den ut. Gass må fylles da rørene må kobles fra. Du kan få den for 500kr ink frakt.

 

Andreas B

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ein du kan få ved henting

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi 100 har samme, både med og uten quattro.

Regner med det er R12 gass i denne?

 

Om det lageret i den elektromagnetiske koblingen, så er denne lik (hele elektromagnetiske kobling) på veldig mange modeller. Alt fra 95-97 A4, 95-97 A6/S6. 92-95 80/90/coupe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, det er den nyeste gassen hvertfall, husker ikke hva den het -R34a?

Lageret rakler litt/skraller/høres tørt ut på tomgang, trykker jeg inn AC knappen så ruser motoren seg litt opp og ned igjen og det var det liksom, ingen kaldluft eller noe annet som skjer, greit at ikke de elektriske viftene ruser seg opp på tomgang, men har og kjørt lange perioder med knappen inne uten at luften blir èn grad kaldere.

Jeg tror ikke at det er mangel på gass, for dette skjedde sesongen etter jeg hadde service/etterfylling på anlegget.

Rune: er den elektromekaniske koblingen separat fra selve pumpen eller en integrert del?

Ingve: jeg har planlagt en tur nordover i påsken hvis du er hjemme, gratis høres ut som at det er forsøket verdt :)

Hvis ikke tar jeg den som du har Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R134A. Da skal du ha en Zexel-kompressor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, og den kommer fra alle de nevnte bilene som Rune ramset opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kan finne fram den eg har om du kommer utover og henter den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, audien skal lett luftes oppover de fine veiene der :) usikker om det blir torsdag eller fredag, men du er hjemme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skal ha noe middags besøks greier på torsdagen men er heime

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, og den kommer fra alle de nevnte bilene som Rune ramset opp?

 

Det er mange biler som har samme kompressor.

Kompressor fra chassisnr 4A-P-060 001: 4A0 260 805 AH (R134A-kompressor)

Kompressor til chassisnr 4A-P-060 000: 4A0 260 805 C (R12-kompressor)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnet kobling er separat ja. eget delenummer på delene der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva chassinr som hører til hvilke biler, men satser i første omgang på at den Ingve har virker.

Ellers har jeg hørt noe om at det sikkert er stengekran på slagene inn og ut av pumpen så det skal være mulig å bytte uten å tappe den for gass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvilken årsmodell du har men jeg byttet min for noen år siden og fant da ut at kun 97 modellen har eget delenummer.

Rart at de skulle bytte da når det var siste årsmodel og en ny serie neste år.

Kjøpte en brukt fra -96 men den passa ikke. Trodde helt sikkert de var like.

 

Bare et tips :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen stengekran så du får skiftet kompressor uten å tappe anlegget for gass.

Anlegget står under konstant trykk, og når du skrur opp en kobling må du passe fingerne og helst bruke hansker, ellers kan du faktisk få frostskader av gassen.

 

Etter du har sjekket oljemengden på kompressoren - og helst skiftet oljen - og remontert kompressoren med nye o-ringer, må du suge vakuum i anlegget og fylle på ny gass.

 

Gi meg regnr på bilen evnt chassisnr så skal jeg gi deg korrekt delenr på kompressor, siden du ikke tyder chassisnr selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WAUZZZ4AZRN028457

 

Du glemte en "ikke" i den første linjen sant? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ha følgende kompressor:

 

4A0 260 805 AH

 

Zexel-kompressor, R134A-anlegg. Du har en 94-modell. Samme på f.eks 2.3 (AAR)

 

Om jeg glemte ordet "ikke", får du tolke som du vil, poenget er at du må fylle opp anlegget på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå en sånn på benken, trodde det var bare til å skru ut bolten i midten for å demontere magnetclutchen men den sitter like forbanna, er det noen som har en sprengskisse på en sånn kompressor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter med en låsering. Hvorfor skal du ta av clutchen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det en del som kan ryke? tenkte den var lettest å bytte først, hvis ikke det hjelper får jeg trykktestet systemet og hvis det er tett så får jeg bytte hele greien, men da kan jeg ikke bruke denne pumpen for det var til R12gass, samme delenummer men med en C på slutten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.