Audi A6 1,8 t Q, diverse motorproblemer.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har for lav tempratur på oljemåler og måler kjøling i følge intrumenter, bilen går heller ikke som den skal. Har byttet luftfilter, plugger og lambdasonde. Men bilen virker dau ennå, km st 180000 er da en del men bilen skal ikke være dau nå..må vel kunne rulle litt til på veien før den gravlegges..Regner med at det finnes en audi guru er inne med noen fornuftige tips:) Mottas med stor takk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om det ligger noen feilkoder er første bud. Sjekket det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ingen koder sjekket, sukk da må jeg vel vente på diagnose apparatet jeg bestilte. Men hva antar du det er?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være så mye forskjellig så det blir bare synsing:) Men iogmed bilen går dårlig kan det jo være turboen som begynner å bli sliten eller magnetventilen som styrer turbotrykket som begynner å bli sliten. Men du skriver at du har lav temperatur på oljen? Har du montert ekstra måler? Er vel bare temperatur måler for kjølevannet i dashen. Om denne er lav er kan det var termostaten som står åpen eller giver som viser feil temparatur. Ta en diagnose er den billigste løsningen så slipper du å bytte halve bilen før du finner feilen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takk for det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve å koble fra luftmengdemåler. Går bilen like dårlig, er det den som er def :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for hjelp hittil.

 

Har nå lest av feilkoder 5 stk totalt (ANB Motor)

 

Kodene er.

 

16712 Knock sensor??

17966 Throttle actuator(G186) Elecrical malfunction ???

18010 Power supply(B+) Term 30 low. Men regner med at det er fordi bilen har stått lenge og det gamle batt er ødelagt.

16795 Secondary Air Injection system (B2) Incorrect flow. Kan det være luftmendgemåleren???

17521 lamda sonde?? den har jeg jo byttet, hva har jeg gjort feil her??

 

Hørtes ut som dere to som svarte her har peil:) Setter fortsatt pris på om dere kan svare meg på dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knock sensor viser feil fordi luft i forhold til bensin mengden er feil. Fikk den koden på S6'en min ifjord sommer, da byttet jeg LMM(på ferie i Tyskland, så tok en sjangs) og det ble bra :)

 

Har bilen vært uten strøm, kan gasspjeldet gå ut av grunnstilling, og en grunnstilling gjøres med VagCom, søk på Ross tech wiki, der er en how-to :)

 

16795 Secondary Air Injection system, jeg mener dette er en el-pumpe som kjører varm luft inn i luftfilteret, slik at bilen oppnår raskere driftstemp, er noe miljøtiltak. Om jeg tror riktig, bør ikke den gjøre slik at bilen går dårligere.

 

Lamdaen har du byttet, men slettet du feilen etterpå? Er pluggen skikkelig i? Har du en eller to? På S6'en har jeg en før cat, og en etter.

 

Har du prøvd å kjøre med LMM frakoblet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er eksen min som har hatt bilen stående uten å ha vært i bruk på 2,5 år. Jeg overtok den nylig:)

Hmmm..ja er vel helt grønn i dette. Men en gang må man jo begynne:) Har ikke prøvd å kjøre uten luftmengdem. skal prøve å koble den ut i morgen, men da jeg byttet luftfilter var det svært møkkete, mye tyder på at LMM kan ha hatt hard medfart?? Har en lamda, og må som du sier slette feilen etter bytte. Pluggen skal være skikkelig i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass, men bra du har fått den tilbake :) Du kan se på LMM'en om den er skitten o.l

Kanskje det hjelper å blåse den ren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkt å bestille vag com 409.1 fra bildiagnose butikken, hva tror du om det ?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkt å bestille vag com 409.1 fra bildiagnose butikken, hva tror du om det ?:)

 

Så vidt jeg vet, fungerer de bra.

 

Jeg har Ross-Tech kabel ifra Vidar her på forumet, men koster endel mer, men kan gjøre mer også.

Veldig greit å ha en sånn selv. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da her jeg sett på lmm, så veldig ren og fin ut. Kan den være defekt selv om den ser bra ut? Men du hadde rett har to lambda en før og en etter caten:/ Demonterte gasspjeldhuset. Tenkte å rengjøre den, hvordan kan man vite at den står i grunnstill.? spjeldet var helt lukket nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da her jeg sett på lmm, så veldig ren og fin ut. Kan den være defekt selv om den ser bra ut? Men du hadde rett har to lambda en før og en etter caten:/ Demonterte gasspjeldhuset. Tenkte å rengjøre den, hvordan kan man vite at den står i grunnstill.? spjeldet var helt lukket nå:)

 

Den jeg byttet på min, så også helt fin ut, men var halv fuckt :)

 

Den merker vel man kun via vagcom, kan være litt ute av stilling, og om du nå har hatt det ute, og rengjort, så må en vel ha en grunnstilling uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal du ha for å komme hit å skru, hehe..: smil : Vel takk for hjelpen hittil:)

 

Må nok ha en slik en vag com, den til ca 2500 kr skal jeg overleve i dette gamet her.

 

Men kunne skimte litt rust på føler inni lmm. Mye tyder på at den ikke avleser riktig luftmengde. En ny lmm. og en ny lambdas. Så får vi se hva som skjer.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 409.1 kabel, den fungerer greit til og slette feilkoder og om man cracker programmet så kan den gjøre mer...

 

Uansett, slett alle feilkoder og se hva som kommer tilbake, for lite strøm lager mange artige feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk bytta termostat temp er slik det skal være :D Bytta lmm det ble nok bra, bilen virker kvikkere. Men må nok bytte lambda etter caten, bilen lugger litt synes jeg.

 

Fikk opp to nye koder ved ny diagnose:

 

17956 Må nok bytte ladetrykksventilen, er det ikke N75 den heter??

17521 er lambda igjen, men den bak er jo ikke byttet.

 

Dette er jo litt gøy, leid meg en garasje og i helga er det oppretting ev et lite verksted:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet ladetrykksventil slettet koder, bilen virker ikke helt som han er er litt dau til å starte med. Tok en ny diagnose fikk opp koden 17956 igjen, har jo bytta la.trykkventil. Hva har jeg gjort feil her da ????:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.