#1 Skrevet Mars 29, 2012 Hei. Hadde bilen på NAF for en firehjulskontroll, men fikk bilen tilbake da de ikke klarte å justere spissinga på høyre side. Var styrestaget de ikke fikk justert. Fikk beskjed om å ta bilen med hjem å løsne på staget slik at de kan få justert det. Noen som har tips til hvordan jeg går frem? Virker som de får løs staget, men de får ikke stilt på endeleddet? Håper på svar! Haster litt dette da spissinga er helt lost! Kristian Audi 100 C4 btw 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2012 WD 40 er vel bra mot rust. Er det mutteren som er rustet fast? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2012 Varme, varme, varme er en nøkkel.. Men pass på så leddet ikke blir varmt og fettet inni koker... Nesten like greit og få tak i et nytt:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2012 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2524562post2524562 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 29, 2012 WD 40 er vel bra mot rust. Er det mutteren som er rustet fast? Hvis du tenker på mutteren som fester endeledd i fjærbein så virker det ikke sånn. Var justeringa av endeledd(?) som satt fast, hvis jeg forstod fyren rett. Varme, varme, varme er en nøkkel.. Men pass på så leddet ikke blir varmt og fettet inni koker... Nesten like greit og få tak i et nytt:/ Ja. Tenker nok jeg kjøper nytt. Tror ikke det har vært bytta på mange år. Bilen er bare småkjørt de siste årene. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2524562post2524562 Takk! Gjør jobben ti ganger lettere. Hvis ikke jeg gir den til noen andre:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2012 Hvis du bruker varme . Vær forsiktig med manjettene inn der. Ellers så trodde jeg det var mutteren som var reguleringen i den. Men jeg tar kanskje feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2012 Er bytta fjærbein for noen måneder siden, så tror jeg fint skal få løst styrestaget. Noen som vet hvilke muttere på styrestaget jeg skal løsne på? NAF sa jeg skulle sette det i skrustikka å løsne justeringa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2012 Det er den store kontramutteren du skal løsne.. 21 eller 22mm.. Det jeg tror de sliter med er å deretter løsne endeleddet fra indre styreledd, ikke ukjent dette på gamle biler;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 30, 2012 Løsne mutter Nr 1 på bildet. Så skrur du ut hele Nr 2 på bildet. Jeg tror de mener at hele nr 2 er rustet fast hos deg. Rett meg noen vist dette er galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 30, 2012 Det er den store kontramutteren du skal løsne.. 21 eller 22mm.. Det jeg tror de sliter med er å deretter løsne endeleddet fra indre styreledd, ikke ukjent dette på gamle biler;) Ok. Da får jeg gjøre et forsøk på å demontere alt sammen. Funker det å varme mutterne hvis de sitter godt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...