#1 Skrevet Mars 29, 2012 Driver med en A4 1.8T som det har blitt satt inn en APU motor i en bil som hadde AEB. APUen har bare 1 oljetrykksgiver, mens AEB har 2stk.. Så jeg har en kontakt til overs som ikke går noen vei.. På tomgang lyser ikke oljelampen men i det 1500 eller 2000rpm passeres så kommer jo oljetrykkslampen på siden sensor 2 vel er til oljetrykk over 2000rpm eller noe.. Hva kan jeg gjøre her? Sette den kontakten jeg har til overs til jord eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2012 Kjenner til saken. Du må nok lure systemet til og tro at den er der. Uten og vite 100%, så vil jeg tro at dette kun er en bryter, men kan og være kombi med giver også. Mest sannsynlig er bryter aktiv og kretsen er lukket når alt er ok. Så når bryter er åpen, eller om det var et kabelbrudd ville det gitt varsling. Så prøv og loope kontaktene i pluggen. Kan hende det er 3 eller 4 kontakter, er det kun 1 er det en ren bryter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2012 Det er bare 1 enkel kontakt/kabelsko som skal trees på en kontakt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2012 Oljebryteren er bare en bryter, så ved riktig oljetrykk legges det bare kontakt mellom polen på bryteren og jord. Du kan legge denne løse ledningen direkte mot jord og da vill du ikke få feil under kjøring, men mener du vill få opp feilmeldig og piping når man skrur på tenning uten at motor går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 29, 2012 Jeg får prøve det og se hva som skjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 29, 2012 AEB har bare en trykkbryter. Er det flere der, er det ettermontert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 29, 2012 aeb 95 og 96 mod har to brytere, modelenne senere (de med to kontakts ecu) har en bryter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 29, 2012 aeb 95 og 96 mod har to brytere, modelenne senere (de med to kontakts ecu) har en bryter. Ok , dette var nytt Hvor står de? Til trådstarter, siden der er snakk om en 99 mod AEB, og at du har problemer med dette : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=234458 Så tipper jeg at du bør se over oljetemp / trykkgiver å se om du har kobla feil. Du bør også bruke trykkgiveren fra AEB. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 30, 2012 Den ene står samme sted som på senere modeller, mens den andre står i et ledig hull rett ved siden av. En for lav rpm, og en for høy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...