Air bag lampa lyser etter en heftig dump i veien

Anbefalte innlegg

A4 B5 TQ stv 98

har vært på langtur med bilen i dag fra Trondheim - trysil og kjørte på en vei som ikke ser ut, kjørte over en dump/hump i 90 og etter den kom air bag lampa opp i dasjbordet.

er det mulig en sensor som har løsnet evt? og hvor sitter den?

eller er det noe annet jeg kan se etter for å fikse slik at den ikke lyser.?

takker for evt svar!=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensoren sitter under midtkonsollen bak askebegeret. Tviler på at det var nokk g-krefter ved passering av hompen til at sensoren reagerte på det. Ser heller for meg en dårlig kontakt eller lignende. Det helt klart letteste er bare å kjøre en diagnose på det, så får du opp feilen med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste å få en indikasjon på hva det er å få noen på vag verksted å lese ut hendelseslager eller noen med vag-com.

Da vet du hvor du skal begynne, dessuten må du slette feillager får å få bort denne varselslampen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah okei, da får jeg se om det er noen i trondheim som kan hjelpe meg med en VAGcom om noen har det i i byen=)

takker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.