#1 Skrevet Mars 29, 2012 Med så mye gromme biler og bilbygg det begynner å bli i Norge, synes jeg det er på sin plass med en egen tråd til disse. Reglene er enkle: - Post bilder/videoer av en norske biler som du synes fortjener det, og sleng gjerne med link til en byggetråd/link med flere bilder/videoer dersom du har dette for hånden. - Ikke post egen bil. - Diskusjoner rundt bilene er greit, men å diskutere smak unngår vi så langt det er mulig (kan hende jeg glemmer denne regelen en gang eller to også). - Drittslenging om andre sine biler holder vi oss for gode til - konstruktiv og saklig kritikk er derimot noe annet. Jeg begynner med Kluge sin "Golf": Byggetråd, for de som måtte ha gått glipp av denne bilen, finner dere her. Alle bilmerker er velkomne, akkurat som i Du gjør det helt RIKTIG. Bil utgave-tråden. Såh, post i vei: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2012 Så, kun norske biler altså? Håper det funker å linke da... Tråd om bilen hvis noen vil vite mere: http://passionford.com/forum/restorations-rebuilds-and-projects/231097-zzz-zzz-sleeper-granada.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2012 Genialt med en sånn tråd mads Har mange jeg skulle posta her men får begynne med Sindre sin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 30, 2012 (endret) Bilen er en 1984 Audi 80 quattro, syreduppet hos BS på Fornebu slik at den er 100% rustfri. Karosseriet er grunnet med 2k epoxy, kittet opp i skjøtene, steinsprut beskyttet i hjulhusene og lakkert under, innvendig og utvendig. Breddet med Golf I hjulbuer foran og bak.Understellet er pulverlakkert, med nye fóringer, kuler, uniballs og ledd. Akselavstanden er økt 60mm totalt, 40mm foran og 20mm bak. Det er brukt 4stk 5-bolt S2 forhjuls-spindler for å få store drivknuter også bak, dette fører til at styringen/spissingen må gjøres via fjærbenet og ikke via spindelen. Om sommeren har vi brukt H&R justerbare fjærben, og om vinteren orginale S2 med fjærer fra urq20v og justerbare Koni. For å få bukt med den ”tunge” fronten som er velkjent for en Audi med turbo-femmer, er det montert sving på alle hjulene – med justerbart utslag bak for sommer- og vinter kjøring. Denne bilen lider ikke av understyring, hvis det merkes, er det bare å svinge litt til så hjelper bakhjulene med å få ut bakenden. Helt sinnsykt effektivt på vinteren. Motoren er en lett modifisert 20v turbo, bremset 400hk og 625nm på 98 oktan. CPS grenrør med K26/27, RS2 dyser, Aeromotive A1000 pumpe og trykkregulator, 8mm elokserte bensinrør klare for E85. Det er kun brukt XRP fittings for bensin og olje. Det er udiskutabelt de beste fittingsene, og det gjenspeiler prisen. Stor Setrab oljekjøler høyt oppe i fronten. Bunn og topp er overhalt med slipt og balansert veivparti. Det er standard råder, stempler og ventiler. Innvendig og utvendig justerbare kamhjul. Ellers er det 1.8T coiler på standard ledningsnett, vi har kjørt både med Motronic og Autronic boks. Åndingen er modifisert med catchtank og retur til blokka. Rustfri 3” eksos med v-båndsklemme på turboen. Girkassen er en overhalt 6-trinns 01E med stum senterdiff. Original senterdiff følger med. S2 bakdiff med pnaumatisk styrt sperre. Bremsene foran er Porsche 993 turbo calippere og 332mm skiver, bak er det urq20v calippere og 286mm skiver. Interiøret er Recaro forseter, dørtrekk og baksete er trukket om med originalt Recaro stoff. Det er skrudd aluminiums helbur fra Audi Sport - gamle gruppe A og firepunkts belter. Samtidig så lurer jeg på om noen vet hvor jeg kan finne flere bilder og info om denne bredda 90'n? Jeg husker den bare fra en gammel motorbørsen reportasje, og at den var helt rå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2012 btw, mest geniale tråden på lenge, Hr.Fossen! Fint å få en oversikt og kanskje samtidig litt mer info om det grommeste som ruller rundt her til lands Tråd om bilen finnes her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=175711 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2012 Samtidig så lurer jeg på om noen vet hvor jeg kan finne flere bilder og info om denne bredda 90'n? Jeg husker den bare fra en gammel motorbørsen reportasje, og at den var helt rå![/b] Prosjekttråd ligger her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=32609 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2012 Tjuvlånt fra den opprinnelige tråden: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2012 Dette prosjektet kunne vel ikke passet bedre inn... (http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=220929) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 30, 2012 VW Golf VI by henhau, on Flickr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 31, 2012 Velger å legge ut en ren, pen og smakfull oem+ B7 med den lykkelige eieren Ellen Staaland Dette er en bil som er til de grader strøken og brukes til sitt fulle. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=84048 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 31, 2012 Dette var virkelig en hyggelig overraskelse å finne bilen min i en slik tråd. Tusen takk, Stian. :) Hilsen den lykkelige eieren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 1, 2012 Flere meter med motor: Prosjekttråd her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 1, 2012 En kamerat av meg sin bmw e36, synes så absolutt den passer inn her! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 1, 2012 80mod B Ascona med 2,6l 5cyl turbo 612hk 690nm på hjul 1,72 bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 1, 2012 Haavard Bakken sin CC fortjener og en plass her:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 1, 2012 En kamerat av meg sin bmw e36, synes så absolutt den passer inn her! Spec's på felg og dekk ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 1, 2012 Spec's på felg og dekk ? Det har jeg desverre ikke nå kan prøve å finne det ut:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 1, 2012 Nabo'n: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 2, 2012 Og et eldre bilde, sammen med en MV Agusta F4 (nam): Nåværende eiers tråd her, forrige eiers tråd her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 4, 2012 Fra Finn.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 5, 2012 (endret) Synes Eirik sin 90 er fin. Tråd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 6, 2012 Spec's på felg og dekk ? 8x17 ET20 og 9x17 ET22 Brett inn kanten foran og bak så passer det. Mener å huske han kjører med 205- og 215/40 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 6, 2012 Vidar Berge sin smekre Rocco. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 6, 2012 80mod B Ascona med 2,6l 5cyl turbo 612hk 690nm på hjul 1,72 bar Noen fler bilder: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 6, 2012 en kompis sin 67 mustang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...