G60 motor står å jager på tomgang

Anbefalte innlegg

hei g60 motoren min begynte å jage på tomgang i går da jeg brukte corrado'n for første gang på et års tid. dette skjer når den er blitt varm. symptomene er at gassen turtallet detter, stiger, detter, stiger, detter. og slik står den på tomgang. når man såvidt er nær gassen tar motoren. den har mye bedre respons enn før. noe som kanskje tyder på at tomgangsbryteren på spjeldet brukes som "nødløsning".

problemet kom etter noen timer med kjøring.

specs er chip, mindre ladehjul og enveisventil mellom retur rør og tomgangsmotor. tviler på at noe av dette har noe med det å gjøre. men fint om noen kan komme med innspill om dere har hatt samme problemet :)

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok tippe tomgangsregulatoren din tuller litt. Er vel ett kjent problem med disse motorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vacum lekasje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter som eg husker,så har du en bryter som blir aktivert på tomgang (når du har sluppet gassen),så har du en som blir aktivert ved full gass.Sjekk om tomgangs bryteren virker,hadde problem med den på min tidligere g60.mener å huske at eg hadde lignende symptom ,og det kom stikk flammer ut bak når eg slapp gassen:p.Bryteren kan du sjekke med å måle om du har kontakt i stikket på bryteren, etter at den er aktivert:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den enveisventilen jeg hadde kjøpt i sammenheng med chip og mindre ladehjul hadde slått en settskrue inn i isv ventilen. noe som låste fast tomgangsreguleringen. dette er nok årsaken til at motoren har gått litt funky på tomgang.

DSC_0142.jpg

DSC_0137.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.