Forskjell på eksos-manifolder ?

Anbefalte innlegg

Fikk idag en brukt eksosmanifold til Audien (NG motor) som jeg tenkte jeg skulle bytte ut, siden den jeg har er sprekke i..

 

Men den jeg fikk var ikke lik den jeg har fra før..

 

Den nye er helstøpt og ifølge familie-albumet er manifolden til PS/KV/NG-motor, men til B3/typ89 tror jeg..

 

Den har iallefall delenr. 034 129 591

 

Mens den jeg har i min bil er to-delt, og har delenr. 054 129 591 / 054 129 592 A

 

Er det forskjell på disse manifoldene? Er den gamle svakere eller dårligere ? Med tanke på at den er helstøpt og dermed ganske lang, mens den jeg har nå er todelt (er vel for å minske risikoen for vridning/sprekker ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den du fikk har ikke sprukket enda da ;) med flere km på seg antar jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den du fikk har ikke sprukket enda da ;) med flere km på seg antar jeg ;)

 

Nei den ser helt grei ut den, og har helt sikkert gått mer enn 154.000km.. :)

 

Men jeg må fortsatt vite om det er noe annen forskjell på de (enn at den ene er delt mens den andre er hel) : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg må fortsatt vite om det er noe annen forskjell på de (enn at den ene er delt mens den andre er hel) : klø :

Ingen som vet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det samme som deg, at den er delt for å forhindre sprekkdannelser. Jeg er dessverre ikke helt sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er vel jeg så langt fra nøytral som e6 er kort ;) men har du sjekket passform da? blir nå forundret om den ikke passer... : rolleyes

men du får se hva du finner ut Peder ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er vel jeg så langt fra nøytral som e6 er kort ;) men har du sjekket passform da? blir nå forundret om den ikke passer... : rolleyes

men du får se hva du finner ut Peder ;)

 

Det er det som er tingen, jeg må helst vite OM den passer før jeg skal sette den inn, eller om jeg må ha den riktige.. For jeg har motoren i bilen, i daglig bruk.. :)

 

Og så er det så dumt (og dyrt..)å få en mekaniker til å skru fra hverandre halve motor-rommet for å finne ut at den ikke kan brukes :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig ingen som har erfaring med dette altså? Haster igrunn litt nå, viss jeg i tilfelle skal rekke å få tak i en riktig manifold til helga når han mekanikeren skal skru.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.