#1 Skrevet Mars 30, 2012 (endret) Etter å ha byttet vakumklokken til VNT-mekanismen har bilen nå gått bra i ca. 1 uke. Nå derimot, går den som en bøtte med bæsj igjen. Armen på VNT-mekanismen faller ned hvis jeg kobler fra vakumslangen, så den skal nå være ok Står jeg stille og ruser motoren kan jeg høre turboen, men når jeg kjører er det helt dødt. Sjekket med VAGCOM, og det er ingen feilmeldinger. Sjekket MAF-verdiene på meas. block 3 på motor, og der varierer specified med turtallet, opp til ca. 900, mens actual ligger nogenlunde stabilt hele tiden på mellom 320 og 350. Har sjekket slangen fra LMM til turbo, og kan ikke finne noen synlige lekkasjer. Betyr dette at LMM (for 3. gangen på 3 år) har tatt kvelden, eller er det andre mulige feilkilder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2012 Har fått sjekket litt grundigere i dag, og innsugsiden er tett. Da går jeg utifra at det er LMM som nok en gang er synderen. Siden Mekonomen har 3års garanti på deler, så får jeg en ny kostnadsfritt på tirsdag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2012 En liten update. LMM er skiftet og verdiene i VAG-COM ser nå riktige ut. Har nå noe ladetrykk, men langt fra så mye jeg burde ha. Motor går heller ikke i nødmodus lenger, så er helt kjørbar. Har fortsatt ingen feilkoder, så lurer litt på hva jeg burde sjekke nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2012 Lenge siden diesel filteret ble byttet? Kan en temp sensor lage krøll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2012 Lenge siden diesel filteret ble byttet?Kan en temp sensor lage krøll? Dieselfilter kan det være en stund siden ble byttet, så det må jeg sjekke opp. Hva er skiftintervallen på dette? Om en temp. sensor kan lage krøll aner ikke jeg, er vel egentlig derfor jeg spør Vil defekt N75 gi feilkode? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2012 Dieselfilter kan det være en stund siden ble byttet, så det må jeg sjekke opp. Hva er skiftintervallen på dette? Om en temp. sensor kan lage krøll aner ikke jeg, er vel egentlig derfor jeg spør Vil defekt N75 gi feilkode? Jeg byttet en gang i året, men er mulig det er hver 2. år. Man kan være uheldig å fylle "dårlig" diesel en plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2012 En N75 som ikke lengere er i den fungsjon som den skal være trenger ikke nødvendigvis ikke og gi noen feilkode så lenge den er tilkoblet nei. Dersom den er defekt, altså ikke tilkoblet eller kortsluttet så vil den gi feilkode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2012 (endret) Kjørte VAG-COM igjen i dag, og har nå fått følgende feilmelding: 00570 - Intake Manifold Pressure 11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent Regner med dette er pga. manglende ladetrykk. Kan ikke finne noen vakumlekkasje, så lurer vel på om det er N75 som tuller. Med lekkasje på trykksiden ville det vel vært hørbart? Høres nemlig ikke ut som om turbo spinner opp i det hele tatt under kjøring - høres kun når bilen står stille og motor ruses. Kjørte en liten tur med VAG-scope på, og det ser ut til at jeg har et maks ladetrykk på ca. 0,2bar. Feilkoden kom forresten ikke tilbake på dennne turen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 7, 2012 Kjørte en kort strekning og logget litt i VAG-COM. Utifra grafen her så ser det vel ut til at N75 ikke gjør stort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 10, 2012 Da var feilen funnet! Etter mye feilsøking og testing fryktet jeg at det var turbo som hadde takket for seg, men viste seg å være en liten blemme fra min side Når jeg byttet vakumklokka til VNT-mekanismen, så brukte jeg ingenting på justeringsmuttrene når jeg monterte, slik at disse hadde justert seg ned med ca. 1,5cm. Justerte på nytt og brukte locktite, og sannelig går ikke bilen som normalt igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...