Helicoil i Bergens området

Anbefalte innlegg

Heisann. Skal ha service på ene sykkelen min her nå, men sist eg hadde det merket eg at gjengene til bunnpluggen var gåen. Dermed lurer eg på om det er noen som har mulighet og montere, eller vet om noen som kan montere helicoil? Er åpen for andre forslag og, men er ikkje så mye gods at eg vil bare borre opp til større gjenger heller.

 

Takker for all hjelp!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Størrelse dette er? Har liggende på jobb i diverse størrelser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, eg skal ikkje si dette bombesikkert men eg tror det var 12 mm. Var vel fingjenger og, pappa mente det var 1 på gjengestigning. Har prøvd og sette det inn med Loctite nå som en test, men om du kunne vært behjelpelig med det hadde det vært konge:). Skal såklart få noe igjen for det den som kan hjelpe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste meg frem til at den gamle GSX'n hadde M14x1,25 hvertfall så mulig denne har samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke, men trur ikkje eg har større enn 12mm. Husk at det må være heilt fritt for olje når du bruker loctite, ellers fester det seg ikkje. Würth har sikkert 14mm Time-sert (samme som helicoil).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må uansett bore opp og gjenge, med både Helicoil og Timesert (som forøvrig ikke er det samme).

Timesert er en hylse og Helicoil er som en fjær og tetter dårligere mtp væsker.

 

Er det en tappeplugg så hadde jeg brukt teflontape (gjengetape) som en test.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjengetape har eg i bøtter å spann med og : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasket det godt med bremserens og satt på noe gjenge låsing som sku låle 150 grader... Skal tørke til i mårra, om det sitter da så får det gå denne sesongen, hvis ikkje må eg finne på noe lurt der:). Har hørt flere andre har satt i helicoil med bra resultat, men wurth sitt er bedre hvertfall? Godt det nesten er gratis!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wurth er betre ja. Er jo ikkje rare momentet på den pluggen uansett så lekker det ikkje går det vel fint;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skruen holdt ikkje noe bedre i dag, men kunne se ut som det var samme gjenger som på en plugg så da blir nok plugg kit'et til biltema forsøkt i første omgang! Men takker for tips her, så håper eg det blir tett!:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.