Hva er hull m/plastrammer i bagasjerommet på Bora til?

Anbefalte innlegg

På høyre side i bagasjerom er det 2 firkant hull med noen slags plastikkrammer i med noen gummiriller på.. Er dette til noe spesielt eller kan jeg teipe over dem? Virker bare som de slipper ut luft? For de blafrer slik og lager lyd på lave basstoner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel litt værre å få igjen luka om der er helt tett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel litt værre å få igjen luka om der er helt tett :)

Jeg har åpent bagasjerom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette til utlufting av kupeen da? Ta heller vekk gummien som blafrer, enn å teipe igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ikke finne på å teipe igjen de. går på utluftinga av karosseri ditt. Tetter du disse får du kjapt problemer med kondens og rustanngrep invendig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, hva med å fjerne disse gummibitene som blafrer da? For det kommer vel ikke akkurat så mye vann opp bak fangeren der? Eller må jeg bare leve med det? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta de vekk, er vel ikke verdens undergang om det kommer vann opp der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette til utlufting av kupeen da? Ta heller vekk gummien som blafrer, enn å teipe igjen.

Helt korrekt. Det er til utlufting av kupéen.

Det er ikke slik som enkelte tror at man ikke får lukket igjen bagasjerommet om man tetter igjen disse hullene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og tetter man disse hullene vil ikke luften sirkulere gjennom bilen, og rutene vil dugge igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.. Får se om jeg fjerner disse gummibitene :).. Når jeg får opp den forbanna luka som gikk i vranglås igjen :P Tror det faktiskt er selve "bryteren" som jeg trykker på som henger seg når den er presset inne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.