Anbefalte innlegg

Hei. Min far har en BMW X1 som pr dags dato kjører på runflat dekk. Disse dekkene er han ikke fornøyd med da de bråker, er harde og sporer veldig mye. Han har dekkene på dekkhotell hos en lokal leverandør, og bestemte seg for og kjøpe nye dekk.

 

Forhandleren sier at han må ha runflat dekk pga, og jeg siterer forhandler "det er veldig vanskelig og få tak i stjernemerkede dekk uten runflat". Hva mener de med dette? Min far har godtatt dette, men har egentlig ikke lyst og kjøre med sånne dekk. Han sier og at forhandleren sa at han mått ha disse dekkene, og kunne ikke ha noen andre. Det er jeg veldig uenig i. Det må da gå ann og sette på noen gode dekk som ikke har dette idiotiske runflat systemet?

 

Hvilke dekk skal han ha hvis han får byttet? Hovedvekt på lite sporing. Jeg hadde for mange år siden noen vredestein dekk som sporet veldig lite. Er disse fremdeles og anbefale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen problem å droppe Runflat-dekk, og det er heller ikke vanskelig å skaffe vanlige dekk med *-merking (med forbehold om hvilken dimensjon dette er..)

 

*-merkede dekk er spesielt utviklet for BMW, og kan ha små endringer i mønster, stamme og/eller gummiblanding sammenlignet med et vanlig dekk.

 

Runflat-dekk er veldig dyre, og ikke verdt merkostnaden etter min mening. Tvert i mot opplever de fleste akkurat det samme som din far, bilen blir ubehagelig å kjøre.

 

Foreslår at faren din tar kontakt med sitt BMW-verksted for å høre hva de sier, fremfor å høre på en dekkforhandler som kommer med slike påstander.

 

På generelt grunnlag bør man velge gode dekk med avrundede skuldre. Michelin blir brukt svært mye som "problemløser" på biler hvor sporing og støy er en utfordring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan stå bak at Michelin er et fantastisk dekk når det kommer til støy og sporing. Bytta mye fra andre merker til Michelin hvis kunden klagte på støy eller sporing på gamlejobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor påstår de at man må bruke ett stjerne merket dekk? Kan han ikke bruke ett vanlig dekk i samme dimensjonen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg var rimelig sikker på. Skal sende Mail til forhandler. Syns det er rart de sier han må ha dette når han spesifikt sier at han ikke vil ha det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin, er det Pilot Sport 3 som er det rette alternativet av deres dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin, er det Pilot Sport 3 som er det rette alternativet av deres dekk?

 

Hvilken dimensjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg usikker på. hjulene er på dekkhotell. vet mer i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dimensjonene er 255/40-18 og 225/45-18

 

Ifølge BMW så må bilen ha stjernemerkede dekk pga XDrive systemet. Garantien kan frafalle hvis det skjer noe med drivlinjen og dekkene ikke har denne merkingen.

 

Men Michelin PS2 har vist denne dimensjonen med stjernemerking og uten runflat så disse dekkene ble bestilt heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.