Anbefalte innlegg

Har søkt, men blir ikke så mye klokere.....

 

Vil ta motorvask på min 2.0 TDI Touran

 

Hva må jeg beskytte før jeg går i gang? Jeg tenker ett eller anner avfetningsstoff, så holde litt avstand med høytrykksspyler.

 

Fint om noen kan komme med en enkel fremgangsmåte, hva må beskyttes først osv. Vil jo gjerne at bilen starter etterpå :)

 

Fint med tips til hvilken avfetningsstoff en kan bruke også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det aller viktigste er å ikke ta vasken på varm motor. Motoren må være kald. Har selv god erfaring med Autoglym Engine & Machine wash som sprayes over alt i motorrommet. Etter avspyling sprayes alle slanger og plastdetaljer med Autoglym Vinyl & Rubber care, for så å kjøre en tur til motoren blir varm. Da ser alt helt nytt ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det aller viktigste er å ikke ta vasken på varm motor. Motoren må være kald. Har selv god erfaring med Autoglym Engine & Machine wash som sprayes over alt i motorrommet. Etter avspyling sprayes alle slanger og plastdetaljer med Autoglym Vinyl & Rubber care, for så å kjøre en tur til motoren blir varm. Da ser alt helt nytt ut!

 

Takk for svar.

 

Så man trenger altså ikke dekke til noenting? Hvor lenge skal stoffet virke før man spyler det av? Bruker man vanlig spylerslange eller høytrykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sprayet på motorvask med sprayflaske, før jeg har gnikket litt med børste og klut. Til slutt spyler jeg lett over med HT, før jeg tørker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tatt motorvask på all verdens biler. Går på med noe sterk industriavfetting, og deretter høytrykk med varmt vann. Blir så rent så...

Det eneste jeg har dekket over er luftinntak på forgasserbiler. Ellers ingen ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en touran. Sprayet med engine clean (husker ikke helt merket jeg har), lot det virke litt og gnidde over med en svamp. Spylte av med vanlig hageslange.......ble så rent så. Dekket over ingenting, men var litt forsiktig likevell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.