Hvordan er org. VAG-delenummer bygget opp? Forskjellig delenummer men samme skive?

Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe skiver bak til Touranen min, og iflg. ETKA skal jeg da ha 1k0 615 601, når jeg fikk skivene så ser jeg på pakka at det står 1j0 615 601.

Sikkert mange her som veit hvordan delenummeret er bygget opp, og om skivene passer og jeg trygt kan montere de?

Edit: fant raskt ut av skivene bare var 239 i diameter også.

Etter litt rask googling finner jeg ut at jeg har fått skiver til Golf MKIV osv.. Jaja, får bytte på mandag ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første 3 tegn angir bilmodell, 3 neste angir hoved og undergruppe. Neste 3 + evt er løpenr.

mvh Frode Neergård

sent fra min HTC via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første 3 tegn angir bilmodell, 3 neste angir hoved og undergruppe. Neste 3 + evt er løpenr.

mvh Frode Neergård

sent fra min HTC via Tapatalk

Første tre tegn er ganske riktig for bilmodell. Men det angir kun hvilken modell delen først ble brukt på, så i mange tilfeller passer delen på flere senere VW og Audi modeller. 1K er forøvrig Golf 5.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er J og K ved siden av hverandre på tastaturet så er nok bare en trykkeleif fra delemannen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første tre tegn er ganske riktig for bilmodell. Men det angir kun hvilken modell delen først ble brukt på, så i mange tilfeller passer delen på flere senere VW og Audi modeller. 1K er forøvrig Golf 5.

Det er selvfølgelig helt korrekt! Lite detaljert innlegg fra meg i utgangspunktet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet de, de nye kom i dag ;)

Uansett, takk for svar! :)

I mitt tilfeller var ikke 1k0 og 1j0 match ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.