Hvordan få til matt lakk (på felger)?

Anbefalte innlegg

Lurer på å lakke felgene mine igjen, og tenkte denne gangen å gå for en matt farge.

Men siden jeg liker å eksperimentere litt med farger, så lurer jeg på hvordan man får til en matt farge?

Vil gjerne ha på klarlakk også (som en ekstra beskyttelse), og lurer på hvordan jeg skal gå fram da?

 

: klø :

 

Alle svar mottas med en stor takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Matt klarlakk finnes.. Synes dog det er penest med semi matt, slik som jeg hadde på mine..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men matt klarlakk på boks er vell litt vanskeligere å finne? Har ikke funnet det enda jeg i hvert fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, men sto ikke noe om sprayboks? Uansett så kan bilxtra'n jeg bruker blande klarlakk på boks, og da kan man sikkert velge å få matt klarlakk også;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker vel også å bruke vanlig klarlakk på boks og legge mange supertynne lag (støving nærmest) og ikke legge det vått i vått, dvs vente litt lengre mellom lagene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir ikke pent og vil uansett bli blankt om man for eks legger voks på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer ann på øye som ser, spesielt blankere med voks blir det ikke. Er teknikken som gjør det mattere enn om mann legger mye klarlakk vått i vått som flyter sammen.

 

edit: dessuten kan man jo kjøpe voks beregnet for matte flater, om det er beskyttelsen man er ute etter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar så langt:)

Bokslakkering utgår i hvertfall, her er det kun sprøyte;) hehe

Men går det an å blande matt lakk ut av en blank farge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan få lagt matte farger av så og si alt ja. :) Og skal du sprøyte med pistol uansett så kjøper du bare matt klarlakk. :) Kontakt en lakksjappe så hjelper de nok.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 2. liter matt klarlakk liggende ;-)

(klarlakk med mattningsmiddel i)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vet at jeg får kjøpt matt lakk.

Men har en del forskjellig blank lakk liggende, og da lurer jeg på om jeg kan blande noe i denne, slik at den blir matt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reis til noken som selge lakk og få deg mattningsmiddel og bland i lakken ;-)

 

-kristoffer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så det er noe som finnes altså?

Hva er det egentlig og hvor mye koster noe sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur de e pulver? fikk de blanda i lakken av en lakkerar når eg skulle ta a4'n.. blei aldri brukt, men kosta flesk itte de eg huska :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får flytende mattnings middel også.. RM har i allefall.. sikkert sikkens også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe som kun fåes kjøpt hos lakkverksteder, eller selger de det andre plasser også (''matningsmiddel''?)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.