Anbefalte innlegg

Jaa, lurer da på hvilken dekk dimensjon dere har erfart er best på A4 B8 FWD.. Har lest side opp og side ned her på forumet, men blir liksom ikke helt enig med meg selv :confused: Felga er 8,5X20 ET35

 

Det blir jo kjørt på forskjellige dimensjoner på disse bilene, som bl.a. : 255/30-20 - 245/35-20 - 245/30-20

 

Bilen kommer jo på 225/50-17 originalt, og i følge http://www.dekkalkulator.com/# er 255/30-20 ganske nærme rulleomkretsen (+0,64%), men hva mener dere som har prøvd dette????

 

Frister egentlig mest med 245/35-20, evnt. 245/30-20, som er veldig likt det jeg har kjørt på i vinter (245/40-18)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de dimmensjonene du lister ut der, ville nok jeg gått for 245/30, da disse gir minst forskjell mtp feil i speedo o.l. Jeg har ikke testet med 20" på min enda, men det har sikkert noen andre med gode erfaringer - men rent "tall"-messig, så synes jeg 245/30. 35 i profil på 20, er nok litt mye om du skal rulle på 245.

 

Når det gjelder utseende, ville jeg nok også gått for 245, da 255 kan virke pløsete på 8,5". Men det er min mening.

 

//Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville valgt 245/30 på 8.5x20 - fint kompromiss på utseende samt man blir litt mindre plaget med sporing...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de dimmensjonene du lister ut der, ville nok jeg gått for 245/30, da disse gir minst forskjell mtp feil i speedo o.l. Jeg har ikke testet med 20" på min enda, men det har sikkert noen andre med gode erfaringer - men rent "tall"-messig, så synes jeg 245/30. 35 i profil på 20, er nok litt mye om du skal rulle på 245.

 

Når det gjelder utseende, ville jeg nok også gått for 245, da 255 kan virke pløsete på 8,5". Men det er min mening.

 

//Vegard

 

245/35 er jo fortsatt greit innenfor m.t.p. godkjent avvik, på 3,46%.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I samme kategori. Hvilken dim ville dere kjørt på en 9x20 felg på A4 B8?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I samme kategori. Hvilken dim ville dere kjørt på en 9x20 felg på A4 B8?

 

Jeg kjører 245/30 på 9" felg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I samme kategori. Hvilken dim ville dere kjørt på en 9x20 felg på A4 B8?

 

255/30.20 er det mest riktige ! Min personlige mening er at dette tar seg penest ut i hjulbuen også :)

 

Ta en kikk på tråden til Kristoffer her så ser du hvordan det ser ut med org s-line understell .

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=145405

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs på innpresset på felgene. Hvis du har 9x20 ET35 ville jeg gått for 245/30-20. Jeg kjører selv på dette uten problemer og hjula er på lik linje med hjulbuen (sjekk tråden min). Med 255 i bredde på samme felgene vil det være "antydninger" til subbing foran vil jeg tro, men det vil gå helt greit bak. Har du 9x20 ET45 og du ikke skal space ut hadde jeg gått for 255/30-20.

 

På 8,5x20 ET35 ville jeg gått for 245/30-20. Har selv kjørt på dette uten problemer, men hadde nok spacet ut 10mm bak og 5mm foran for å få de på lik linje som hjulbuen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

245/35 er jo fortsatt greit innenfor m.t.p. godkjent avvik, på 3,46%.

 

Det kan godt tenkes, men utseende teller vel litt også. Iallefall i mine øyne:-) 35 er dim du får på allroad/tiguan. Menmen, det var min mening, fullt klar over at det ville gått:]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt enig, så da blir det nok 245/30 tenker jeg:)

 

Og det ble det det:) Kr.4415,- for 4 stk NS2 på dekkonline: eek : Tenkte egentlig å ta Khumo, men fikk ikke de i den str., og siden jeg er litt usikker på hvordan dette blir, så ble det budget dekk nå, så får jeg heller kjøpe noe ordentlig neste år;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.