Enkelt å bytte kamkjedepakningen? - 1,8t

Anbefalte innlegg

Hei

Har litt svetting fra kamkjedepakningen, og er gira på og få bytta den.

Som jeg forstår så må man ha spesialverktøy for og få skiftet den, men jeg finner ikke noen på nettet som selger det.

Noen som vet hvor jeg kan få skaffet dette verktøyet?

Bytta toppdekselpakningen for ikke så lenge siden,og det ser ut som at den holder tett, så da er jeg ganske så sikker på at det er kamkjedepakningen, kjente greit at det luktet olje inne i kupeen,så har tydligvis kommet en dråpe eller to på eksosen.

Kan uansett ikke være den store "lekkasjen", for bilen bruker heldigvis ikke spesielt mye olje

Noen som vet om dette er grei "skuring" for en hobbymekaniker?, fikk nå til og bytte toppdekselpakningen selv uten noe problem, bare synd at jeg må opp med den igjen for å isåfall ta kamkjedepakningen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en 1,8T det er snakk i her?

Du tenker på pakningen til kjedestrammeren som ligger i bakkant av toppen da, ser slik ut:

Vare_22929_1.jpg

I såfall så trenger du et spesialverktøy for og komprimere strammeren slik at du får demontert den og får den ut for så og bytte pakningen og gummi tettingen som sitter der.

Forje gang så fulgte dette verktøyet med, men da ble det kjøpt ny strammer og da fulgte også pakningene med..

Du kan se dette verktøyet jeg snakker i montert på strammeren på bildet der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er en 1.8 t det er snakk om ja, og det er den pakningen du har på bildet der.

Jeg har sett at de selger pakningen på b.l.a ebay, men jeg finner ingen som selger verktøyet.

Så da kommer jeg like langt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal også til å bytte kjedestrammeren ettervært. Trenger man kun dette verktøyet for å få byttet kjedestrammeren? Syns jeg leste en plass at man måtte ut med ene innsugskammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er en 1.8 t det er snakk om ja, og det er den pakningen du har på bildet der.

Jeg har sett at de selger pakningen på b.l.a ebay, men jeg finner ingen som selger verktøyet.

Så da kommer jeg like langt :P

Jeg har to slike verktøy, send meg en pm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må løsne kammene for og få strammeren ut ja.. Jeg har også et slikt verktøy om noen skulle trenge og låne i nærmområdet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakningssettet inkl. Halvmånen koster litt over 100lappen på møller. Må ha den kompressor enheten for strammeren. Grei skruing om du har verktøyet. Trenger ikke av med kammene for kun pakninga, bare løsne strammeren etter at du har skrudd i verktøyet. Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.