#1 Skrevet April 1, 2012 Hei! Jeg har problem med at hvis jeg gir mye gass i 5.gir med en fart på rundt 60-70 km/t så begynner bilen å hoppe:confused: Helst med litt motbakke. Så fort jeg slipper gassen slutter det. Går fint med ca halv gass, men drar seg på så fort jeg gasser på litt. Når farta nærmer seg 80 så er det ikke noe problem. Bilen det gjelder er en Passat 3c 06mod. 105hk tdi, manuell. På forhånd takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2012 Er nok på rundt 1800omdr og stor sansynlihet for svinghjul/clutch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2012 Hmmm. Har ikke tittet så veldig på turtelleren når dette skjer, men kan nok stemme at det er rundt der da. Har tenkt litt på clutch, men tenkte å spørre her også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 1, 2012 Er helt sikkert svinghjulet, typisk feil på denne motoren. Er dobbelmasse svinghjul på disse, blir det for tungt vil det bli vibrasjoner her som føles som det du skriver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 1, 2012 Åkei:) er det noe som bør utbedres raskt eller? Kjøpte bilen for to uker sia, og har garanti fra forhandler. Sånn som den er nå, så lar jeg være å belaste den i det området dette skjer. Å er vel å bytte svinghjul som gjelder her da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...