#1 Skrevet April 2, 2012 Har et problem på s2n min ved vedlikeholdslading. Har en Exide vedlikeholdsladder som jeg kjøpte for og bruke på bilen når den står i garasjen når jeg er på sjøen på jobb i 4uker av gangen. Men de to gangene jeg har gjort det nå så har det lyst rødt i laderen og batteri har vært helt utladdet når jeg kom hjem. Har prøvd den litt ellers bare et døgn av gangen og det går greit. Noen som vet hva som gjør dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2012 Sånn som min ctec lader fungerer er at den lyser rødt helt til du har valgt enten bil-mc eller vinter. Om strømmen blir brutt så må du velge på nytt, ellers lyser det bare rødt og laderen forstår ikke at den skal lade. Det kan enten skje ved strømbrudd eller at noen tar ut kontakten til laderen ( laderen må ha konstant 230v uavbrutt ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2012 Sånn som min ctec lader fungerer er at den lyser rødt helt til du har valgt enten bil-mc eller vinter. Om strømmen blir brutt så må du velge på nytt, ellers lyser det bare rødt og laderen forstår ikke at den skal lade. Det kan enten skje ved strømbrudd eller at noen tar ut kontakten til laderen ( laderen må ha konstant 230v uavbrutt ) Det der skal jeg sjekke opp men vaneligvis så stiller den seg i den modusen jeg valgte forrige gang når jeg setter den i kontekten og skal bruke den. Men kan jo være at den ikke takler strømbrudd når den er koblet til ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2012 Min Ctek-lader (den største av de til "hjemmebruk") husker hvilken modus den sto i selv om strømmen blir brutt, men en billiglader til 250 kroner fra Clas Ohlson jeg også har, gjør det ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2012 Er denne jeg har Exide 12/7: http://sonnak.com.loopiadns.com/produkter/laddare/exide-127 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 2, 2012 Hvor gammelt er batteriet ditt? Dersom den lyser rødt så er det fordi den har ikke oppnådd ønsket spenning/lade syklus på batteriet ditt, da vil den lyse rødt og avbryte ladningen. Du skriver at batteriet ditt har da vært utladet når du har kommet hjem, det tyder på at batteriet ditt er noe dårlig, siden det har ladet seg selv ut etter bare 4 uker, noe det ikke bør gjøre. Som sagt, dersom batteriet ikke oppnår den spenning/syklus som laderen ønsker så går den i rødt og avbryter ladningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 2, 2012 Hvor gammelt er batteriet ditt?Dersom den lyser rødt så er det fordi den har ikke oppnådd ønsket spenning/lade syklus på batteriet ditt, da vil den lyse rødt og avbryte ladningen. Du skriver at batteriet ditt har da vært utladet når du har kommet hjem, det tyder på at batteriet ditt er noe dårlig, siden det har ladet seg selv ut etter bare 4 uker, noe det ikke bør gjøre. Som sagt, dersom batteriet ikke oppnår den spenning/syklus som laderen ønsker så går den i rødt og avbryter ladningen. Ja det var utladdet da jeg kom hjem men da har jo laddingen stått på! Har brukt ladderen ellers i eks et døgn å da går luset fra gult til grønt og alt er ok. Altså så dro jeg på jobb og satte på vedlikeholdsladderen på på et oppladdet batteri og etter bare 14dager når jeg kom hjem sist lyste det rødt og batteri var utladdet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 12, 2012 Var hjemmom en tur nå og koblet til laderen,koblet fra strøm og koblet til igjen og da slo laderen seg på i riktig modus ijen så kan ikke være strømbrudd som gjør det da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 12, 2012 Høres ut som et dårlig batteri 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...