Klunkelyd fra forstilling! Audi A3 8P

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt en svak klunkelyd fra forstillingen (førersiden) når bilen står i ro og jeg bakker. Eller hvis jeg kjører sakte framover å bremser så kommer det et klunk.

I går monterte jeg nye stivere motor og girkassefester. Til og begynne med var det ingen antydning til klunkelyder, men etter å ha kjørt noe mil så har det begynnt å klunke noe forferdelig. Kun når jeg kjører sakte 30-40km/t og gir litt gass eller slipper gassen. Også når bilen står helt i ro og jeg bare lar den kjøre framover på tomgangen så klunker det som bare det. Samme i revers.

Når jeg kjører fort så kan jeg ikke høre noe klunkelyder. Eller muligens bittelitt hvis jeg gir gass og slipper opp. Ingen risting eller noe slik ved kjøring.

Noen som kan tenke seg hva dette er for noe? Litt redd for å kjøre bilen nå :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg byttet stabstag på min ble det også slike lyder etter et par kjøreturer, og da var det bare å stramme noen bolter enda litt til, så ga det seg fullstendig : ja :

Så prøv i første omgang å etterstramme men uten å overstramme ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp i lufta å sjekk alle foringer/bolter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta den opp på bukken i morgen og ta en sjekk. Tenker siden det nå er minimalt med slark i motoren så blir drivverket og foringer mye mer belastet. Kanskje derfor det har blitt slik som det er nå bare etter noe mil med kjøring?

Uansett nå er det vertfall noe som har tatt helt kvelden nå. Siden jeg bare trenger å slippe bremsen når bilen står i Drive/Revers, og den den knaker og klunker så fort den begynner å rulle. Men kun fra førersiden der hvor kassen er!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe MÅ være løst. Sjekk bak hjula og i motorrom. Sikker på du ikke har glemt å stramme noe?

Jeg er i verkstedet stort sett hele dagen i morgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe MÅ være løst. Sjekk bak hjula og i motorrom. Sikker på du ikke har glemt å stramme noe?

Jeg er i verkstedet stort sett hele dagen i morgen

Er kun motorfestene jeg har rørt. Og disse er strammet skikkelig til med moment og locktite. Men skader ikke å dobbelsjekke at de sitter skikkelig.

Som sagt så var det antydning til klunking før jeg byttet motorfestene. Men dette ble betraktelig forverret etter å ha kjørt noen mil med de nye. Blir bare verre og verre.

Kommer nok utom en tur i morgen da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da konkludert med at det er indre eller yttre drivknute som har tatt kvelden.

Noen som kan si sikkert hva symptonene er når disse ryker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klunker det når du dreier på rattet, ved lav fart og ved rygging ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klunker det når du dreier på rattet, ved lav fart og ved rygging ?

Ja, det gjør det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærbeinslager som har tatt kvelden? Hadde samme symptomene, , var inn på møller, ba de bytte Fjærbeinslager, vips va klunkingen bort..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe i multilinken som er gåent? Dog vil du ikke få det når du står i ro...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe i multilinken som er gåent? Dog vil du ikke få det når du står i ro...

Har ikke multilink på min!

Det er noe som knepper og knaker/klunker med en gang bilen begynner å rulle. Tviler på det er topplager. høres ut som det kommer langt nede og du kjenner det i pedalene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket drivakselmansjettene for skader? Har du fått drit inni der så kan det vel knase og klunke uten at jeg er stor spesialist på området

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem solved. Var visst bare det ene motorfestet som ikke var festet skikkelig. Dvs var en bolt i midten som skulle vert strammet fra fabrikk, men som var løs. Strammet denne og ingen ulyder mer : rock :

Jeg er såå lettet og kan slappe av i påsken. God Påske og takk for alle innspill i denne saken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.