hva betyr "brake" varsellampa i S2?

Anbefalte innlegg

har ei lampe som lyser i kjørecomputeren. den har kommet oftere og oftere de siste 2 daga. IMG_0697.jpg?t=1333400117

kjøpte bilen for ei uke sia, og fikk da beskjed at det var pga slitte bremseklosser. har tatt av og sett på dem, og de ser fine ut for en stund til. det rare er at det ikke var ledninger til slitasjeføler noe sted der hverken på klossene eller i hjulbua ellers... spurte på møller i dag, de sa det mest sannsynlig var lite bremsevæske. men nivået der er tett oppunder max.

noen som har andre forklaringer: klø :

begynner bli "litt" lei pipinga og varselen fra computeren: bråk :

mvh Daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi Coupe/80 har ikke bremsevarsel på klossene, kom noen år senere dette.

Er bremsene som de skal være? Hard pedal?

Kan være defekt bremsebombe fks. Er en trykksensor som registerer dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen er en 89mod coupe, men alt er ombygd til s2 på den. så ikke umulig at det er derfor jeg ikke fant slitasjevarsler, men det gir ikke svar på problemet med varselen :(

nei, pedalen virker helt normal, og bremsene funker ellers fint. om bremsebomba er gått, så hadde vel servoen også kutta? den fungerer utmerket!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde jeg var rimelig kjent med eldre audi... , men akkurat "brake" symbolet har jeg aldri sett før :)

1 -Kan være føleren på bremseveske beholderen : ta av kontakt å se om det skjer noen forskjell.

Og så kan du prøve å laske over en ledning på kontakten , å se om det er noen forskjell da :)

2 -Kan også være lavt servoveske , iallefall slik på vanlig (O) bremsesymbol.. , så prøv samme der ( hvis du har av typen med føler på da )

3-På hovedsylinder , skal du ha en 2-polet føler... , prøv å napp ut en ledning , så se om det blir forksjell.

Og evnt prøv å laske de sammen , å se om det blir forskjell :)

4 -S2 har vagcom , se om du finner noe der

5-Se om ledningene finnes i motorommet , eller om de i det heletatt er lagt ut.

Mvh Bård

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du stopper motoren, hvor mange ganger kan du pumpe pedalen før den blir hard? Hvis den blir hard med en gang, eller etter bare få trykk så er det som nevnt denne "bomben" eller bremseakkumulatoren. Disse bilene har vel hydraulisk bremsekraftforsterker, og denne bomben som lagrer trykket har en tendens til og ryke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis har en coupe med 7a motor, hvor bomba er ødelagt. da mistet han også servoen.. derfor har jeg gått ut fra at det ikke er den?

kan teste pedalen etterpå.

men denne varselen jeg får opp, den kommer ikke hver gang jeg bruker bilen? andre ganger kommer den med tette mellomrom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis har en coupe med 7a motor, hvor bomba er ødelagt. da mistet han også servoen.. derfor har jeg gått ut fra at det ikke er den?

kan teste pedalen etterpå.

men denne varselen jeg får opp, den kommer ikke hver gang jeg bruker bilen? andre ganger kommer den med tette mellomrom?

"Bomba" er en nitrogenakkumulator som har til hensikt å "lagre" trykk i de tilfellene der man ikke lenger får trykk fra servo (typisk at motor ikke går lenger), eller ved kraftid nedbrems om jeg husker riktig. Til vanlig skal det ikke være noe stort problem å kjøre med defekt bombe så lenge motor går.

Er ikke sensor til klossene på disse. Så lenge du består "bombe-testen" og har nok servoolje, holder jeg en knapp på føleren på bremsevæskebeholderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for alle svar og mulige løsninger!:) skal prøve få sett litt på det i dag, om varselen kommer opp! i går var jeg så heldig at den bare kom en gang, og ble borte igjen like etterpå...:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.