Anbefalte innlegg

Da fikk jeg brukt bilen i hele 2 timer før den ble ødelagt igjen.

 

Monterte tilbake kompressor i går kveld.

 

Under innkjøring av den forsvant 3 giret sakte med sikkert.

 

Virker som om den ikke låser seg i 3 giret. eller som om den ikke går skikkelig i 3.

 

 

Har sett på overføringene - der ser alt ut til å være ok.

 

Etter å ha klurt litt fikk jeg den i 3 da virket dette helt fint men er ikke så lett å få til.

 

 

Usikker på overføringene, tannhjul er utelukket da 3 virker av og til, og skjalte armen er den samme som på 4 ??? så den er det ikke ?? ...

 

 

Noen som har vert borti noe slikt eller kan hjelpe ?

 

 

Er helt oppgitt over denne bilen - sa en dag at eneste som kunne bli ødelagt nå var girkassen å så skjedde det.

 

Nb- holdt på med innkjøring av kompr... så jeg kjørte helt fint når dette skjedde.

 

 

Vær så snill hjelp meg med svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet i Rallyen min. Lurer på om jeg kan ha pumpa clutchen litt lite etter jeg bytta clutchpumpe. Det går omtrent alltid fint å gire når jeg kjører i fart, men skal jeg i revers o.l særlig 1.gir, så er den lei.. Lurer fælt på dette jeg og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som dårlige synkroniseringsringer på 3dje giret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet i Rallyen min. Lurer på om jeg kan ha pumpa clutchen litt lite etter jeg bytta clutchpumpe. Det går omtrent alltid fint å gire når jeg kjører i fart, men skal jeg i revers o.l særlig 1.gir, så er den lei.. Lurer fælt på dette jeg og..

 

 

Det er ikke problemer med clutchen som er årsaken da alle andre gir fungerer utmerket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som dårlige synkroniseringsringer på 3dje giret.

 

Er redd det er enten synk ringer eller bøyd sjaltegaffel. men forstår ikke dette da jeg ikke var stygg med den når det skjedde.

 

 

Er det noen som vet om eller har eksplosjonstegninger til denne kassen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha kikket litt i bibelen (atke) så begynner jeg å lure på om g60 kassen er lik - at det kun er skrudd på en egen kloss på kassen bak på høyre side som gjør at du får uttak til bakaksling ???

 

 

Noen som vet ???

 

Se bilde :

 

kasse.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er redd det er enten synk ringer eller bøyd sjaltegaffel. men forstår ikke dette da jeg ikke var stygg med den når det skjedde.

 

Det er sannsynligvis noe som har vært på vei til å skje lenge, og at det bare var tilfeldig når dette skjedde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om jeg kan dele kassen i to som på bildet over ?

 

Lettere det en å ta ut hele tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om jeg kan dele kassen i to som på bildet over ?

 

Lettere det en å ta ut hele tror jeg.

ikke noe problem å demontere fordelingskassa fra girkassa.... 4 bolter

bare pass på å holde fordelingskassa i vater slik at du slipper girolje overalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke så trangt ut oppi der egentlig.

Men hadde omtrent ute hele motoren i går for å få ut gir kassen.

 

Nå er spørsmålet :

 

Har noen kløyvd en slik kasse ? Vi løsnet alle skruene - og fikk den opp 3 cm ca men da stoppet det - ser det er en klave som henger rundt et tanhjul som stopper den.

 

Åpnes den ikke som normalt ? må en ta ut noe annet først ?

 

 

Og hvor skal det være olje på denne etterpå ? Er det egen olje på diffen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.