Enda et kjølevanns spørsmål aby.

Anbefalte innlegg

Har et problem på min s2 aby at jeg av og til må ha turtall for at det skal bli noe særlig varme inni kupeen.

Slange inn og ut fra register er varme begge to.

Har lufta en god del på både radiator og på slange inn på register men er en ting jeg ikke skjønner og det er at står bilen på tomgang kommer det bare luft mens på turtall kommer det vann.

Når bilen står på tomgang kommer det heller ikke vann i retur fra radiator og til ekspansjonstank(mener det skal sirkulere her?).

Åpner jeg på ekspansjonstank og ruser litt fylles denne fort med vann.

Har ikke problemer med koking eller at motor går for kaldt.

Skal toppa på ekspansjonstank være av eller på ved lufting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal holde å bare fylle opp, la motoren gå og bli driftsvarm og etterfyll det som evt forsvinner. Så tar du en kjøretur. Pleier å være nok de gangene jeg har lufta.

Så det blir trykk i tanken når du ruser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal holde å bare fylle opp, la motoren gå og bli driftsvarm og etterfyll det som evt forsvinner. Så tar du en kjøretur. Pleier å være nok de gangene jeg har lufta.

Så det blir trykk i tanken når du ruser?

Ja kommer vann/trykk der da ja når lokket er av,men har aldri kokt over eller åpnet på sikkerhetsventilen på toppa når den er på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men husker jeg rett da jeg mener det skal sirkulere vann inn i ekspansjonstank fra radiator gjennom den lille slangen på toppen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men husker jeg rett da jeg mener det skal sirkulere vann inn i ekspansjonstank fra radiator gjennom den lille slangen på toppen?

Et skudd i blinde, men tror kanskje den bare er for å utligne trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal komme vann tilbake til ekspansjonsbeholderen via den lille slangen på toppen av beholderen ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal komme vann tilbake til ekspansjonsbeholderen via den lille slangen på toppen av beholderen ja

Ja det gjør det ikke til meg: bh : Kun ved litt rusing av motor???

Virker som det rett og slett ikke er gjennomstrømmning av kjølevann på tomgang.Men da skulle nå motor ha kokt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre erfaringer her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.