Hjelp: "Ufo" summing i golf 1

Anbefalte innlegg

Idag kom det en kjedelig "ufo" :confused: liknende summelyd i golfen. (nei, jeg har verken sett eller hørt en ufo...kun på film.. :P )

Så lenge motoren går, kommer denne summelyden. Den endres ikke ved gasspådrag. Lyden høres ut til å komme under bilen, fortrinnsvis ved venstre bakhjul men er ikke sikker. Hva kan dette være? Noe som snart ryker? Kan det være en bensinpumpe?

Info om bil:

Golf cab gli 1984 mod. (1.8 gti motoren)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpen er vel i det området. Jeg driver kun med golf 2 så jeg er ikke sikker.

Om det videre er som på Golf 2, så lager hovedpumpa lyd om pumpa i tanken er gåen. Hovedpumpen må da jobbe ekstra mye. Det kan tilslutt ende med at den også går.

Om noen som kan Golf 1 kan bekrefte at det er likt, så er det bare å sette igang å tømme bagasjen. Er en luke der du kan skru ut pumpen gjennom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med Golf 1 erfaring som kan bekrefte Sverre sitt innlegg?

Isåfall har jeg en kronglete jobb å gjøre. Bagasjeromsluken på en cab er ikke stor..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa til Einser sitter foran høyre bakhjul og den kommer du til fra undersida.

Det er helt normalt at den summer. Har en bzzzz-lyd. Da er alt som det skal være. Først når den lager hylelyder er det værre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den lager mere lyd en "normalt" ville jeg skiftet den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.