#1 Skrevet April 3, 2012 Begynte og få dårlig varme i kupeviften, så vidt man kjente at det var lunk i det.. Helte så på radiatorrens, av typen pulver (største tabben)... Helte det i ekspansjonstanken på driftsvarm motor, kjørte så en stund (1time).... Ble ikke noe varmere luft men tenkte at det skyltes mye luft... Skulle flushe systemet med kaldt vann nå... Tok av begge slangene til varmeregisteret og skulle spyle det rent... Men så på vannutløpet så var det noe "kvit seig masse" som tettet hele røret.. Så dette pulveret har tydeligvis laget en kjempe fin propp som jeg f*** ikke får ut.. Har prøvd og pirke ut de 5cm helt til jeg ikke tør mere i fare for og ødelege en pakning eller noe slikt.. Hva f*** gjør jeg for å få denne massen ut? er som vann og mel, skikkelig seigt og vaskemiddel (bokstavelig talt).... Har prøvd og spylt med kaldvatten begge veiene, men nytter ikke.. Har tenkt på og kjøre motoren driftsvarm, ta løs begge slangene, helle neddi på innløpsslangen STP Rensing, flytende stoff, slik at det blir ganske høgt konsentrat av dette inne i varmeregisteret i håp om å løse det opp... Utløpsslangen vil jeg ikke koble til da jeg bare vil ha møkka ut fra bilen og ikke vidre igjennom systemet.... God ide eller kan noen komme med en bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 3, 2012 Varmt vann.... kaldt vann gjør att dritten stivner... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2012 Vil driten løse seg selv opp med varmt vann? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2012 Vet ikke om alt løser seg opp, men på bilen min gjorde varmt vann det meste. resten tok jeg med jif avløpsrens. (detta var en gammal skrabb av en bil som det ikke var så farlig med, derfor kælka jeg på avløpsrens) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 3, 2012 kaustisk soda brukes med varsomhet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 3, 2012 (endret) Stikk til en Mercedes-forhandler og kjøp sitronsyrerens til kjølesystemet. Delenr 000 989 10 25 11 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 3, 2012 kaustisk soda brukes med varsomhet Skeptisk til sterke saker som kan skade karroseri og lakk... Men hvordan ville du ha gjort det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 4, 2012 Derfor jeg gikk på med jif avløpsrens. den tar ikke lakk og karroseri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 4, 2012 Skeptisk til sterke saker som kan skade karroseri og lakk... Men hvordan ville du ha gjort det? bøtte, lab-slanger og ei pumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 5, 2012 Har prøvd og skylle med kokende varmt vatten. Men det funket dårlig, noe pulver kom ut men langt i fra alt, får ikke nok mengder vann inn... Tungvindt og stå med vannkoker, trakt og hageslange Prøvde så og fylle på med Jiff avløpsrens, funket heller ikke.. Tok så og puttet på inntaksslagen og tok meg en kjøretur... Motoren kom opp på ca 100 grader temp og den spyttet ut litt kjøleveske ifra utløpsslangen (var ikke koblet på).... Driten er like tett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 5, 2012 Fikk det endelig opp Brukte en høytrykks steamer.. stod 15-20cm unna og spylte mot begge rørene. Alt pulveret kom omsider ut... Etterpå slo jeg av steameren og skylte igjennom uten noe trykk fra steameren, bare varmt varmt vann 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...