#1 Skrevet April 16, 2005 var ute å kjørte igår...alt var normalt til jeg på hjem turen skulle dra 2 giret litt på turtall. det som skjer er at ved 3-4000rpm slår/fusker bilen noe vanvittig. såpass at jeg slapp gassen å la den i 3a. prøver full gass, men det samme skjer ved 3gir. dette er ikke vanlig fusking, men skikkelig motstand/slag. ved rolig gass pådrag berger den(også på høyt turtall), men ved fullt pådrag skjer det som beskrevet over. dette har aldri skjedd før. kom plutselig, da bilen gikk reint timer i forveien. har ikke vært ute å kjørt idag da kattene er på vei av. dette er en 3b motor. håper noen har vært borti lignende eller vet hva det kan være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2005 var ute å kjørte igår...alt var normalt til jeg på hjem turen skulle dra 2 giret litt på turtall. det som skjer er at ved 3-4000rpm slår/fusker bilen noe vanvittig. såpass at jeg slapp gassen å la den i 3a. prøver full gass, men det samme skjer ved 3gir. dette er ikke vanlig fusking, men skikkelig motstand/slag. ved rolig gass pådrag berger den(også på høyt turtall), men ved fullt pådrag skjer det som beskrevet over. dette har aldri skjedd før. kom plutselig, da bilen gikk reint timer i forveien. har ikke vært ute å kjørt idag da kattene er på vei av. dette er en 3b motor. håper noen har vært borti lignende eller vet hva det kan være. En kompis hadde samme problem på sin '92 S4 (AAN), rykket/slo voldsomt ved fullgass. Litt under full gass, og rykkinga ga seg.. Det viste seg at det var overslag på en av pluggene.. Når vi skrudde ut pluggene så vi også at den som var gåen så mye "renere" ut enn de andre (sannsynligvis pga bensinen som ikke fikk tent som den skulle).. Skiftet pluggen, og vips dro den som den skulle igjen.. Just my £1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2005 Har vært borti det samme på S4 og S6 etter motorvask. Det kom fuktighet nedi "plugghullene" som lagde overslag. Utrolig lite som skal til, kan jo komme fuktighet nedi der på 3B også selv om den virker noe mindre utsatt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2005 noen gode ideer om hvordan jeg kan finne ut hvilken plugg det eventuellt er som er overslått, hvis det ikke synes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2005 Litt vanskelig å forklare men skal prøve. Hvis du skrur de ut og ser på det hvite feltet på pluggene,så kan du se om det har kommet gasser opp fra nedre del av pluggen.Blir brun/sort rundt det skillet fra det hvite til nederste del. Hmmmm dette var ikke enkelt,skulle hatt større ordforråd gitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2005 Litt vanskelig å forklare men skal prøve.Hvis du skrur de ut og ser på det hvite feltet på pluggene,så kan du se om det har kommet gasser opp fra nedre del av pluggen.Blir brun/sort rundt det skillet fra det hvite til nederste del. Hmmmm dette var ikke enkelt,skulle hatt større ordforråd gitt.. hehe.. skjønner hva du mener, skrur ut alle 5 å håper en av de skiller seg ut. må jeg på møller for å kjøpe ny plugg? prisantydning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2005 Litt usikker på om du trenger spesial plugg på disse,men du kan jo skrive av nummeret på den og eventuellt dra på en besinstasjon og se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2005 hehe.. skjønner hva du mener, skrur ut alle 5 å håper en av de skiller seg ut. må jeg på møller for å kjøpe ny plugg? prisantydning? 3B skal ha Bosch F5DP0R ca pris 140,- hos Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2005 da min bil var sånn var det for høyt turbo trykk i forrhold til hva hjernen var fortalt det skal være så den gikk i nødmodus!. sving nedom es å sjekke feilkoder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2005 da min bil var sånn var det for høyt turbo trykk i forrhold til hva hjernen var fortalt det skal være så den gikk i nødmodus!. sving nedom es å sjekke feilkoder tar de det på dagen da eller? sist gang bestillte jeg time... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 17, 2005 det er jo en 2 minuttersjobb så om du snakker med egil så tar han det sikkert om han har tid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 17, 2005 var ute å kjørte igår...alt var normalt til jeg på hjem turen skulle dra 2 giret litt på turtall. det som skjer er at ved 3-4000rpm slår/fusker bilen noe vanvittig. såpass at jeg slapp gassen å la den i 3a. prøver full gass, men det samme skjer ved 3gir. dette er ikke vanlig fusking, men skikkelig motstand/slag. ved rolig gass pådrag berger den(også på høyt turtall), men ved fullt pådrag skjer det som beskrevet over. dette har aldri skjedd før. kom plutselig, da bilen gikk reint timer i forveien. har ikke vært ute å kjørt idag da kattene er på vei av. dette er en 3b motor. håper noen har vært borti lignende eller vet hva det kan være. Hadde samme problemet på Vr6 min, var løs innmat i katalysatoren,gikk amok med spettet og bilen funka fint som f etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 18, 2005 tror nok fort at det er pluggene som er problemet. skrudde ut alle 5 idag, og to var som John Fredrik så fint forklarte. bare at de var mer svart enn brun...var tendenser til brent olje/avleiring rundt den ene. så blir 5 nye imorgen. Petter: var F5DPOR plugger fra BOSCH ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 19, 2005 3B skal ha Bosch F5DP0R ca pris 140,- hos Møller. stakk innom møller idag. 241kr skulle de ha pr. plugg. må vel gå ann å finne samme plugger billigere enn som så her ibyen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 19, 2005 krb tror jeg har dem billige, har hørt det iallefall. http://www.krbtrading.no sender i posten og... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 19, 2005 ville nokk stukket innom mekonomen! de er aller billigst på bosh og har alt på lager! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 19, 2005 Bilen min er akkurat som du beskriver det og hos meg er tenninga fin. Bensintrykk derimot..... Tror pumpa mi holder på å ta kvelden for på 1,5 bar ladetrykk fikk jeg maks 3,5 bar bensintrykk, som så falt til et minimum på 2,3. Går bra til det begynner å lade på og så oppfører bilen seg som om den har gått tom for strikk og derfor kjører jeg rolig til jeg har fått kjørt av litt bensin:) Men, når du finner feilen må du oppdatere oss om hva det var. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 20, 2005 Bilen min er akkurat som du beskriver det og hos meg er tenninga fin. Bensintrykk derimot..... Tror pumpa mi holder på å ta kvelden for på 1,5 bar ladetrykk fikk jeg maks 3,5 bar bensintrykk, som så falt til et minimum på 2,3. Går bra til det begynner å lade på og så oppfører bilen seg som om den har gått tom for strikk og derfor kjører jeg rolig til jeg har fått kjørt av litt bensin:) Men, når du finner feilen må du oppdatere oss om hva det var. Lykke til Byttet bensinfilter i det siste? Har du montert bensintrykk måler, hadde vært interessant å sett bilde av innstallasjonen i så fall, både giver og instrument. Litt O.T. men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 23, 2005 pluggene er byttet, men den fusker fortsatt. får bytte bensin filter, og pumpe om det ikke blir bedre. virker ikke som det "mater jevnt", ujevnt drag. mangler det lille ekstra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 23, 2005 Byttet bensinfilter i det siste? Har du montert bensintrykk måler, hadde vært interessant å sett bilde av innstallasjonen i så fall, både giver og instrument. Litt O.T. men.. Har ikke montert bensintrykksmåler. Kobla bare en med lang slange fra enden av fuelrailen og strakk den inn vinduet:) Bilen har vært sånn lenge og filter ble byttet i vinter som en del av elimineringa uten at det hjalp:( Pumpebytte next... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 29, 2005 filter er nå byttet,men fortsatt ikke helt fin. en ting er veldig rart...virker som det fuskinga kommer hyppigst når det er lite bensin igjen. fyllte halv tank igår, ingen fusking, men ujevnt drag. tror kanskje det er verdt et forsøk å bytte bensinpumpe, da den i enkelte tilfeller bråker høyt ved tomgang. noen meninger om det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 29, 2005 Jeg opplever det samme med min Audi A3. Hvilke plugger er det som sitter i min motor? 1.8 5V. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 29, 2005 Jeg sliter også med "lugging" , men bare ved et vist gasspådrag. Over og under går det fint. Men når gasspedalen står i en viss posisjon så lugger det noe jævligt. Noen som vet hva det kan være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 7, 2005 da var problemet løst. sprengt turbo slange mellom cooler og innsug var årsaken, sprukket på to plasser. ikke rart bilen gikk dårlig. aldri gått så bra som nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 16, 2005 Har ikke montert bensintrykksmåler. Kobla bare en med lang slange fra enden av fuelrailen og strakk den inn vinduet:) Bilen har vært sånn lenge og filter ble byttet i vinter som en del av elimineringa uten at det hjalp:( Pumpebytte next... Hei, fått byttet pumpe, og i så fall, hva ble resultatet? Har fått målt litt på bensintrykket mitt, og det ligger 0,5 bar over spec. 3 bar på tomgang og 3,5 bar ved fjerning av vakumslange til bensintrykk reg. Skal prøve en runde til med måling, da med bilen på veien så jeg får se hvordan bensintrykket er med ladetrykk på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...