Bremseoppgradering 80 B4 TDI

Anbefalte innlegg

Etter å ha lagt om til sommerhjul i går så jeg det var på tide med nye bremser foran, men ser at disse originale er massive uten innvendig lufting.

Tviler ikke på at disse holder til sitt bruk, men er det noen oppgradering jeg kan gjøre her uten å bytte kallipper/holder? Innvendig ventilerte skiver fra fks 2.0E eller 2,3E ?

Vet at 2,6E og 2,8E har større skiver (i likhet med S2) men da må jeg også bytte til to-stemplet kalippere noe som ikke er aktuelt.

Forøvrig en Avant hvis det skulle ha noe å si.

Mvh Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lagt om til sommerhjul i går så jeg det var på tide med nye bremser foran, men ser at disse originale er massive uten innvendig lufting.

Tviler ikke på at disse holder til sitt bruk, men er det noen oppgradering jeg kan gjøre her uten å bytte kallipper/holder? Innvendig ventilerte skiver fra fks 2.0E eller 2,3E ?

Vet at 2,6E og 2,8E har større skiver (i likhet med S2) men da må jeg også bytte til to-stemplet kalippere noe som ikke er aktuelt.

Forøvrig en Avant hvis det skulle ha noe å si.

Mvh Pål

Du må ha nye callipere for at de skal kunne gripe over den tykkere ventilerte skiva. Alt fra forskjellige B4 passer. Bare få med komplett calliper, holder og skiver fra en bil fra huggeren feks. Pass på å få fra 1993-modell eller nyere da disse har 280mm diameter (i 1991-1992 var det bare 256mm).

Edit: Calliperen er lik på de 256mm vs 280mm brems, men du trenger riktig holder. Enklest å prøve å få tak i komplett pakke...

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener jeg har noen calippere for 256mm ventilerte skiver med nye pakninger som du kan få billig :) Tror det er samme calipper for 280mm bare en annen calipper brakett. Send meg en PM hvis interresant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar folkens! Da må jeg tenke litt etter : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.