Bytte fjærbeinslager ved montering av senkesett

Anbefalte innlegg

Er det nødvendig å bytte fjærbeinslager ved bytte av understell/montering av senkesett? I tilfelle, hvor får man tak i det? Hverken mekonomen, veng, meca etc har..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer helt ann på hvor langt bilen er gått det. Har bilen gått over 100 000km så hadde jeg skiftet det. Det får utrilig mye mer bank når man hover på senkesett.

Virker rart at de ikke har. Hmm.. Hvilken bil er det snakk om? Vet jeg har noen fjærbeinslager liggende til A4 b6/b7 foraneller bak hvis det er bilen i avataren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler med multilink har ikke fjærbeinslager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, fjærbeinlager er mest vanlig på biler med McPherson hjuloppheng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

O`RLY`? hvorfor byttet jeg alle 4 på passaten i går da : klø ::P

kjøp minimum de bak for de kan jeg garantere att sitter bom fast eller sprekker ved demontering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

O`RLY`? hvorfor byttet jeg alle 4 på passaten i går da : klø ::P

kjøp minimum de bak for de kan jeg garantere att sitter bom fast eller sprekker ved demontering.

Type passat ?

Er det gummin som ligger på toppen eller ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ? De har nå lager de også. Eller ligger bare fjøra rett i karroseriet?

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Type passat ?

Er det gummin som ligger på toppen eller ?

3BG

selv om fjærbenet ikke roterer med rattutslag så er det like fordømt ett lager ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3BG

selv om fjærbenet ikke roterer med rattutslag så er det like fordømt ett lager ;)

NEI!!.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er nummer 2 på det bildet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det lageret som ligget på toppen av demperen/fjøra min fremme på passaten 3bg er ikke et lager alikevel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har satt på senkesett på en 3bg 2 ganger. Første gangen skiftet jeg ikke de fjærbenslagrene (eller hva det nå er), og de ble helt ødelagte etter en liten stund og laget mye lyder. Andre gangen byttet jeg de, og det var ikke en lyd siden. Anbefaler å bytte de ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er ikke et lager.

Det er vell mer en foring enn et lager..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer helt ann på hvor langt bilen er gått det. Har bilen gått over 100 000km så hadde jeg skiftet det. Det får utrilig mye mer bank når man hover på senkesett.

Virker rart at de ikke har. Hmm.. Hvilken bil er det snakk om? Vet jeg har noen fjærbeinslager liggende til A4 b6/b7 foraneller bak hvis det er bilen i avataren?

Takk for alle svar :) Bilen er B6 sedan med quattro. Det blir vel å bytte, utifra hva jeg hører her :) . Men spørsmålet er nå; hvis det ikke heter fjærbeinslager, hva heter det? Sliter med å finne..: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærbenstopper er hva jeg kaller det.

Men leter du etter det på delekataloger eller noe, så er det kalt for støttelager fjærben, eller fjærbenslager kit.

Her er delenummer foran: SAC VKDA 35123 T (305 kr, + moms)

Og delenummer bak: SAC VKDA 40129 T (387 kr, + moms)

Delenummer er tatt ut ifra en B6 1.9tdi Q, så burde være riktig. Merke sachs, og er fra Hellanor.

Ser du er fra stavanger, og Hellanor har jo en avdeling der, ut ifra nettsiden deres, står det "holder til i Maskinveien på Forus Vest."..

Håper det var til hjelp :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærbenstopper er hva jeg kaller det.

Men leter du etter det på delekataloger eller noe, så er det kalt for støttelager fjærben, eller fjærbenslager kit.

Her er delenummer foran: SAC VKDA 35123 T (305 kr, + moms)

Og delenummer bak: SAC VKDA 40129 T (387 kr, + moms)

Delenummer er tatt ut ifra en B6 1.9tdi Q, så burde være riktig. Merke sachs, og er fra Hellanor.

Ser du er fra stavanger, og Hellanor har jo en avdeling der, ut ifra nettsiden deres, står det "holder til i Maskinveien på Forus Vest."..

Håper det var til hjelp :P

Mange takk!! :):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.