Feilkode luftfjæring allroad 07

Anbefalte innlegg

Sku på fjellet i dag då varsellampe for luftfjæring begynte å blinke, og indikatoren for kor høg bilen er i MMI forsvant. Alle felter blei grå. Bilen har ikkje sunke ned, men får den heller ikkje høgere. Når eg stopper og starter bilen igjen kommer indikatorene fram igjen og ingen feillys... i ca 1 minutt så kommer det igjen.

Virker som det er kompressor som ikkje vil starte.

Har lest ut feilkoder:

02646 - Plausibility of level control system

008 - Implausible signal - intermittent

På den forrige allroaden eg hadde kunne eg feks. gå inn på graph der eg kunne lese ut avlest sp. på kvar sensor. På denne står det kun ein farge. Kva indikerer disse?

Kor ligger kompressoren på denne?

Noken med gode tips?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket nivåsensorene i dag, de gir signal alle sammen, prøvd output tester, noke som ikkje var særlig lurt då bilen kun vart senka heilt ned, men kom aldri opp igjen..... Så no er det i alle fall umulig å kjøre med den.

Det er kun 1,2bar i systemet, og kompressoren starter aldri.. Noken som veit kor denne ligger? Sikringer er sjekket ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser i Vagcommen at når tenning har vert av, kommer "relay on " for kompressor, men den slår seg ut igjen og feilmelding kommer i instrument. Temp for compressor starter på 80 grader sjølv om bilen er kald, og det tar kun 10 sek før den er oppe i 115 grader, er det normalt? trykket ligger når den går på 5,7-6 bar, men går rett ned i 1,3 når den slår ut igjen. Det ligger ingen feilkoder på overheat på kompressor........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg tolker feilkoden, så ligger feilen i nivåsensor problematikk. Jeg er ikke helt med på hvorfor du fokuserer så mye på at kompressoren ikke går....

Hvis luftfjæringsmodulen ikke har peiling på høyden på bilen, så er vel det mest fornuftige å ikke gjøre noen opp/ned justering før sensor(er) er oppe og kjøre igjen?

Sjekk høyde-sensorene først og fremst tror jeg.... Og verifiser målehiddenene de gir deg (at de stemmer med virkeligheten).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle sensorene er sjekket. De gir korrekt avlesing, bilen står inne i garsjen og alle er innafor 10mm differanse. Sensorer var det første som slo meg og, men i og med at målingene rimer med virkeligheten er det ingen grunn til at du ikkje skal få trykk igjen i systemet.

Slik jeg tolker feilkoden, så ligger feilen i nivåsensor problematikk. Jeg er ikke helt med på hvorfor du fokuserer så mye på at kompressoren ikke går....

Hvis luftfjæringsmodulen ikke har peiling på høyden på bilen, så er vel det mest fornuftige å ikke gjøre noen opp/ned justering før sensor(er) er oppe og kjøre igjen?

Sjekk høyde-sensorene først og fremst tror jeg.... Og verifiser målehiddenene de gir deg (at de stemmer med virkeligheten).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg fått bilen igjen, det var et rele som var defekt, det er vel stort sett det rimeligste som kan ryke på luftfjæringssystemet!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.