Anbefalte innlegg

Hei!

På begge vinduene framme i bilen min, så må jeg hjelpe vinduet for og komme helt opp. Må jeg skifte hele vindusheisen? Har hørt at det er nok bare og skifte et rele? Hvor sitter dette, og er det vanskelig og fikse selv?

Mvh Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge motorene går, er det vel ikke noe el. feil...

Vil tro at kanskje vaier, begynner flise seg, event, kan det være en idè å ta ut, og smøre opp wire, etc.... Bytta nett heis på in egen, pga av wire... Der gikk bare heisen noen sek, og man kunne tydelig høre at noe var galt.

Vet ikke særlig mer om vindusheisene enn dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som skjer er at vinduet kommer litt over halveis så klarer det ikke lenger. Kommer en lyd fra døren/vinduet også går vinduet ned igjen. Er det i døren denne mekanismen ligger? Har hørt noen rykter om at den ligger under rattet? Har en Audi a6 2000 4B APU.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg e nesten 100% overbevisst, om at det er wire`n som har fliset seg, og gjør at det går tregt, derav for mye motstand for motoren, så den kjører vinduet ned igjen.. mest sannsynlig. Tror ikke det er så mye annet som kan ryke, inni der.

Tar Du av panelet, så er det enkelt å konstantere hva som er galt. Er vel bare 2 små skruer, som må av,og bryterpanl til vindu må ut.+ event ledninger til høyt, speil etc .. så er det bare løfte panelet rett opp,

Skifta på allroadn min, for 1 mnd siden.. samme symptom.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg e nesten 100% overbevisst, om at det er wire`n som har fliset seg, og gjør at det går tregt, derav for mye motstand for motoren, så den kjører vinduet ned igjen.. mest sannsynlig. Tror ikke det er så mye annet som kan ryke, inni der.

Tar Du av panelet, så er det enkelt å konstantere hva som er galt. Er vel bare 2 små skruer, som må av,og bryterpanl til vindu må ut.+ event ledninger til høyt, speil etc .. så er det bare løfte panelet rett opp,

Skifta på allroadn min, for 1 mnd siden.. samme symptom.....

Ok, får teste Dette da. Hva smørte du wiren med? Er det vanlig problem på audi? Synst det var litt rart at det skjedde med begge vinduene :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, er vanlig at det er 2 wire glidere/klips i plast som slites ut, disse får du faktisk billig på din lokale møller ;)

Den ene er relativ lett å bytte, mens den andre må du demontere vindus rammen og ta denne ut.

4 torx skruer, husk bare og merk hvor og hvordan de kilene står før du demonterer så du får rammen tett mot karosseriet igjen :)

Delene: http://bildeler.no/?Bilmerke=1&Bilmodell=45&Arsmodell=2000&R_Time=024047&Forside=&Varegruppe=572

Disse var billigere da jeg kjøpte dem hos møller i fjor ;)

Dør vindu utmont.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, klipsene ryker støtt å stadig. Koster ikke all verden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, er vanlig at det er 2 wire glidere/klips i plast som slites ut, disse får du faktisk billig på din lokale møller ;)

Den ene er relativ lett å bytte, mens den andre må du demontere vindus rammen og ta denne ut.

4 torx skruer, husk bare og merk hvor og hvordan de kilene står før du demonterer så du får rammen tett mot karosseriet igjen :)

Delene: http://bildeler.no/?Bilmerke=1&Bilmodell=45&Arsmodell=2000&R_Time=024047&Forside=&Varegruppe=572

Disse var billigere da jeg kjøpte dem hos møller i fjor ;)

Så jeg kan være heldig og kun måtte skifte wire? Er det bare og ta opp og prøve og se hva som er feil?

Er det bare og følge denne guiden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=232446 ?

Har du link til alle delene, jeg evt trenger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den guiden er til en A4 og du har ikke så mange skruer å demontere :)

Kun to skruer på vær side av døren oppe ved vinduet, så tar du en skrutrekker og dytter den inn i ett lite hull under der bryteren til el vinduene sitter, og vipper denne ut :)

Dra dørpanelet opp ca 20 cm og ta av div wire til døråpneren og kontakter til høytalerne:

så kan du se hva som er gåent. plugg i bryteren til el viduet og prøv å kjør det opp og ned om du ikke ser noen skader på wire så er det de 2 klipsene som er utslitt.

wier har jeg ikke link til desverre :) Håper dett hjalp deg litt på vei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den guiden er til en A4 og du har ikke så mange skruer å demontere :)

Kun to skruer på vær side av døren oppe ved vinduet, så tar du en skrutrekker og dytter den inn i ett lite hull under der bryteren til el vinduene sitter, og vipper denne ut :)

Dra dørpanelet opp ca 20 cm og ta av div wire til døråpneren og kontakter til høytalerne:

så kan du se hva som er gåent. plugg i bryteren til el viduet og prøv å kjør det opp og ned om du ikke ser noen skader på wire så er det de 2 klipsene som er utslitt.

wier har jeg ikke link til desverre :) Håper dett hjalp deg litt på vei :)

Ok, men prosessen for og få av dekslene er ganske lik? Jeg må av med den lista osv?

Er vell dette som er wire: http://seekpart24.com/hs/window-winder-65116301?c=100751&at=7962 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke ta av noen deksler eller lister ;)

Ja er den som er wire.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke ta av noen deksler eller lister ;)

Ja er den som er wire.

Ok, så da er det bare og teste. Er det ikke wiren, så er det clipsa og omvendt :-D

Må vell ha av noen lister for og få av hele vindusrammen osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen lister kun dørtrekket ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

how to video:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.