Tenningslås fra G2 i Einser?

Anbefalte innlegg

Etter flytting i vinter greier jeg ikke å finne nøkkelen til vinter-Einseren. Jeg har en brødpose med nøkler til ulike biler jeg har eid/hogd opp gjennom årene, men naturligvis passer ingen av de:(.

Tilfeldigvis fant jeg en ny tenningslås fra Golf 2 i delesamlinga 191 905 588 og jeg lurer på om denne kan brukes. Normalt hadde jeg bare prøvd dette ut selv, men jeg (og delelageret) er i Skien og bilen står i Drøbak, så jeg er takknemlig for innspill fra folk som har prøvd og feila opp gjennom årene:p.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter flytting i vinter greier jeg ikke å finne nøkkelen til vinter-Einseren. Jeg har en brødpose med nøkler til ulike biler jeg har eid/hogd opp gjennom årene, men naturligvis passer ingen av de:(.

Tilfeldigvis fant jeg en ny tenningslås fra Golf 2 i delesamlinga 191 905 588 og jeg lurer på om denne kan brukes. Normalt hadde jeg bare prøvd dette ut selv, men jeg (og delelageret) er i Skien og bilen står i Drøbak, så jeg er takknemlig for innspill fra folk som har prøvd og feila opp gjennom årene:p.

Du må nok bare finne ut hvordan man kan slipe opp nøkkel etter låsen, så får jeg ordna min jetta også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet , tok ut låsen å fikk en låsesmed til å ordne ny nøkkel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ikke an å bestille ny nøkkel hos Møller til så gammel bil? Er jo noe dritt å endre på, hvis det går an.. Arti for senere eier å oppdage at den nye nøkkelen ikke passer allikevel :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet , tok ut låsen å fikk en låsesmed til å ordne ny nøkkel :)

Ser at man får emner hos i alle fall Volkswarenhaus og jeg mener å huske at jeg så det hos howdiaudi da jeg forsøkte å hjelpe en Einser-kollega her om dagen. I så fall er det bare å velge minste motstands vei og plukke ut sylinderen i en av dørene. Dette er i alle fall de sylinderne som er suverent enklest å plukke fra hverandre.

Om dette funker takker både Bjørnar og jeg deg:). Alle mine Einsere har en nøkkel til alt og det har jeg tenkt å fortsette med. Har dratt hjem nok av delebiler der det har fulgt med et arsenal med nøkler og de mest ekstreme har ikke hatt to sylindre der samme nøkkel har passet: mad :.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvdt å lirke med ein annen einsernøkkel gjorde det på min når eg rotet bort nøkkelen sånn at du får bilen hjem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut baklukelåsen jeg , å det ordna de , eneste problemet var att den funker ikke på passasjerdøra sikkert pga låsene ikke er likt slitt! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat dette er grunnen til at jeg kjøper alt av komplette låsesett jeg kommer over.

Prøvde å få slipt opp ny nøkkel til min når jeg plutselig sto med 2 deler av den eneste nøkkelen jeg hadde til bilen, men uansett hva jeg prøvde så funket den ikke i originale låser (selv om den var slipt etter kode hos Møller)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvdt å lirke med ein annen einsernøkkel gjorde det på min når eg rotet bort nøkkelen sånn at du får bilen hjem.

Som nevnt har jeg en brødpose med nøkler til Einsere, Audi 80 Type 81 og Passat 32b (og har følgelig også en skoeske med tilhørende dørhåndtak:p). Det er lirka etter alle kunstens regler, men tenningslåsen min er uheldigvis så kresen/bilen har gått så lite at dette ikke gikk. Synd det ikke er en gammel Taunus, for den kunne jeg ha låst opp og starta med en ispinne: smil :.

Til to av Einserne har jeg fått slipt opp nøkkel på G3-emne (for å få den nye varianten med lys). Dette emnet er ikke helt likt, men likt nok til å funke i alle låser unntatt passasjerdøra - så jeg er vant med å måtte overtale litt samarbeidsvillige låser;). Vi får se hva man får til når jeg får tak i et emne. Jeg har i ettertid funnet ei rattstamme med tenningslås og nøkler (jeg visste at jeg hadde det liggende), så jeg skal alltids få flytta bilen. Når jeg har bytta tenningslås, så dukker nok den gamle opp skal du se:p.

EDIT: Da har jeg kikka på howdiaudi og funnet ut at det er samme sylinder til tenningslås opp til modellår 1989 (det samme gjelder tenningslåshuset), så da bytter jeg elegant bare låssylinderen med den jeg fant i delelageret. Om jeg føler jeg har tid til overs skal jeg alltids kunne ta meg tida til å lage meg passende sylindre til bakluka og dørene også en lørdag sammen med en deilig pils: smil :.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok bare finne ut hvordan man kan slipe opp nøkkel etter låsen, så får jeg ordna min jetta også ;)

Da har jeg gladnyheten som du blir glad av: ja :. Chris på Møller Follo har nå slipt opp ny nøkkel til meg etter at jeg demonterte låsesylinderen på førerdøra. Dessverre var denne så slitt at den nye nøkkelen ikke passa i tenningslåsen (så de av dere som har låsen på passaserdøra i behold - noe jeg ikke har på den bilen - anbefaler jeg sterkt å ta utgangspunkt i denne). Enden på visa var at man da borra ut tenningslåssylinderen av låshuset. Der står nøkkelnummeret på sylinderen og da er det en smal sak å lage ny nøkkel. Resultatet av det andre forsøket får jeg på torsdag, så da blir vinter-Golfen en autoMOBIL igjen og ikke lenger bare en autostasjonær;). Siden jeg er blitt så kravstor på mine gamle dager valgte jeg å bruke et 94 Golf 3-emne, slik at jeg får lys i nøkkelen.

Det tar knapt nok 10 min å ta ut tenningslåshuset på disse bilene, så om man skal treffe med den nye nøkkelen på første forsøk er dette veien å gå. Borrepunktet på huset finner man i Haynes-manualen;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.