Slitt foring i forstilling, hva kan skje?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en Audi A6 2000, og da fikk jeg beskjed av selger at det var slitte foringer i forstillingene. Hva kan skje om man ikke bytter disse? Tenkte da at det er like greit og skifte hele forstilling? Må man gjøre noe spesielt etter man skifter forstillingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke bytter blir det fort ulyder, dårligere kjøre-egenskaper og forhøyet dekkslitasje. Så er ikke å anbefale å overså dette.

Etter et bytte er det forstillingskontroll / justering som må til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke bytter blir det fort ulyder, dårligere kjøre-egenskaper og forhøyet dekkslitasje. Så er ikke å anbefale å overså dette.

Etter et bytte er det forstillingskontroll / justering som må til.

Åja, mener jeg hører noen små ulyder når jeg kjører over fartshumper. Hvor mye koster forstillingskontroll ca?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontrollen koster fra 1000kr til 1500 kr :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000-lapp eller 2.

Får komplette bærearm-sett av god kvalitet til 4-6000,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, ikke anbefalt og kjøpe slike på ebay?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, ikke anbefalt og kjøpe slike på ebay?

Ikke billig-sett nei, med mindre du synest det er utrolig morro å bytte disse delene.

Meyle har fått mye skryt ihvertfall. Så er det vel Febi og Lemförder som skal være bra sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har drivi og bytta slik ræl på fattern's A6 i dag, der har det vært noe billiggreier, alt er helt utslitt etter 4 år (montert før han kjøpte bilen) .. monterte i dag Lemförder armer. koster en arm og litt til, men heller det enn og bytte 2 ganger i året

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke 4hjulskontroll med mindre du bytter endeledd på styringen, alt annet kan jo ikke justeres;) kjørt kina sett i 2 år og 50000 km uten noe tegn til slakk på min, men har kansje vert heldig :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte også billigdeler på min 2000 Passat. Kjøpte komplett sett til 1500 kr.

Kjørte tre år og 65000 uten å få noen ulyder. Han som har bilen nå har heller ikke byttet noen deler.

Denne bilen er senket og ruller på 18" felger.

Mvh Magnus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På germanautoparts.com så selger de et forsterka kit av meyle. Har nettopp handla forstillingskit fra dem. Har handlet fra de før også og de er seriøse og har bra priser :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke 4hjulskontroll med mindre du bytter endeledd på styringen, alt annet kan jo ikke justeres;) kjørt kina sett i 2 år og 50000 km uten noe tegn til slakk på min, men har kansje vert heldig :P

Ærlig talt så veit jeg ikke hva endeledd er. Tenkte bare og kjøpe et komplett sett på 12 deler, og skifte hele forstillingene på begge. Skifter jeg endeledd da?

Så at ebay.de har meyle forstilling til rundt 300 Euro, så satser på det ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

endeledd kan direkte oversettes med styrekule, dvs ytre endeledd vil da bli yttre styrekule :)

man sier indre endeledd på kula inni der, selvom det på ingen måte er et endeledd :) (den kula som sitter på tannstanga)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde latt være å bytte endeledd om det ikke er slakk i dem, dette er evt lett å bytte senere;) viss ikke så er det mulig å telle antall runder de er skrudd på, og skru de nye like mange, dette pleier å bli ok og jeg har ikke merket noe ujavn dekkslitasje av dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde latt være å bytte endeledd om det ikke er slakk i dem, dette er evt lett å bytte senere;) viss ikke så er det mulig å telle antall runder de er skrudd på, og skru de nye like mange, dette pleier å bli ok og jeg har ikke merket noe ujavn dekkslitasje av dette :)

Hva er endeleddet? Tenkte og kjøpe dette settet: http://www.ebay.de/itm/MEYLE-HD-Querlenkersatz-AUDI-A4-A6-VW-PASSAT-VERSTARKT-/230773876987?pt=DE_Autoteile&hash=item35bb31e8fb#ht_6410wt_1396

Og skifte ut alle delene der. Regner med at jeg må på forstillingskontrol da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endeleddene er de eneste delene med justering/gjenger på..

De andre delene kan du trygt bytte selv, uten å måtte foreta noen forstillingskontroll.

Mvh Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.