Skifte fjærer bak Audi A4 b5

Anbefalte innlegg

Skulle skifte fjærer bak på svigerinna sin A4 i dag. Så satt jeg litt fast. Hvordan komme til feste i topp? Lest at du må fjerne endel deksel for og komme til. Men jeg holdt på og såg litt. Skjønner helt ikke hvor jeg skal komme til de. Noen som har en liten how too?

Dette er en fwd. Quattro er endel enklere har jeg lest. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først må du skru av teppe/plata i bunn. Så må du ta av den svarte skrape kanten der du laster inn i bagasjerommet.

Så kan du skru ut begge side dekslene. Mener å huske at det er 3 skruer på hver side.

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoho, kom nettopp inn etter å ha byttet dempere bak på min A4 B5.

1. Fjern den svarte plast-kanten/skrape-kanten. Sitter med 8 karosseri-skruer.

2. Vipp ned baksetene.

3. Fjern de side-pute-greiene på hver side av baksetene. Disse er enkle å fjerne.

4. Fjern papp-filten som sitter på hver side av bagasjerommet. Kan være lurt å fjerne bunnen i bagasjerommet. Husk også at du må koble av ledningene til lyset i bagasjerommet, som sitter på høyre side. Ledningene er bak papp-filten.

5. Når alt dette er gjort, så går du foran der hvor side-pute-greiene var. I toppen ved hattehyllen, så er det en svamp-lignende klump dyttet inn på hver side. Disse må du dra ut, så ser du de to skruene i dempertårnet (13mm).

Får å få ut demperen må du også vri den 1/4 omdreining, sånn ca.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha. Det kalle jeg respons. Hehe. Får prøve meg på igjen da! Takker og bukker for how too!

Nr 4, er de klipset eller skrudd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ingen klips eller lignende på min ihvertfall. Var bare å dytte dette på plass, siden det er såpass stitvt at det holder seg selv på plass. Veldig veldig enkelt å få det av :P

Når du skal ha av skåla i toppen av demperen, så sitter den med en 16mm mutter, om jeg ikke husker feil. For å få skrudd denne løs, må du holde igjen stanga (eller hva jeg skal kalle den, siden jeg ikke vet hva det heter) på støtdemperen. Om ikke, så vil den bare spinne rundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bruker og komme enkelt om mann bruker muttertrekker,men må jeg av med den før jeg tar ned demperene eller kommer den ned når jeg løsner de endre skruene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kommer ned når du løsner de skruene. Det eneste du skal løsne for å få ut demperen er to 13mm i toppen, og en 16mm i bånn, altså to skruer og en bolt til sammen.

Glemte forresten å si at baksetene må ut, i tillegg til alt det andre som er nevnt, for å få ut stoff-filten av bagasjerommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.