#1 Skrevet April 6, 2012 Skal ha ett billig, bittelite kamera til montering under bakspeil eller på dashbord, med lyddopptak. Hva tror dere om den lille saken her: http://www.ebay.co.uk/itm/Z12-Mini-DVR-Vehicle-Car-Camera-Monitor-Vedio-Recorder-/180632474867?pt=UK_Gadgets&hash=item2a0e88d4f3 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2012 ser ut som at det er kinaprodukt som de fleste som ligger ute, da handler du direkte istedenfor via mellommenn i england, søk på ebay .com istedenfor. Jeg har bestilt meg dette: http://www.ebay.com/itm/C-Vehicle-IR-Dash-Car-Cam6 , venter det rett over påske, så da kan jeg si hvordan det virker hvertfall. Her er en relatert artikkel ang. filming i bil, viser seg at det er litt i gråsonene ang dagens lovgivning http://bil.bt.no/bil/Filming-i-frontruten-kan-eksplodere-18650.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2012 Mange forskjellige modeller å velge i, men finnes det noen virkelig små, som ikke må henge i sugekopp, tenkte på feks kun linsen bak speilet og selve opptakeren under dashbordet, og som selvsagt starter og stopper opptak helt automatisk ved å bare vri om nøkkelen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2012 Har ikke sett akkurat det, men mye snacks på Ebay direkte fra Kina. Når jeg skulle kjøpe så ble det seff ett problem med Paypal.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 7, 2012 Har ikke sett akkurat det, men mye snacks på Ebay direkte fra Kina. Når jeg skulle kjøpe så ble det seff ett problem med Paypal.. Fant denne, liten og mulighet for eksternt kamera, starter med bevegelsesdetektor, made in Russia, men dyr. bruksanvisning fra produsent eller her på ebay 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2012 Noen som har prøvd BlackVue DR400G-HD her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 8, 2012 Kunne ha tenkt meg ett lite kamera jeg også. Noen som har noen anbefalinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 8, 2012 Jeg kommer til å gå for Hero2 etterhvert. Vet mange har gode erfaringer med dette og specsa er jo helt råe http://gopro.com/cameras/hd-hero2-motorsports-edition/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 8, 2012 Jeg kan teste mitt Hero2 i bilen jeg... Kan gi tilbakemelding senere om hvordan det funker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 8, 2012 Gopro er litt mer action kamera. Tror kansje trådstarter mente ett mer overvåkings kamera. Der det feks. Filmer en time så starter det og filme over de gamle klippene. Så om det skjer noe spennende forran bilen så har du det på film. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 8, 2012 Tror også det er det trådstarter er ute etter. GoPro-kamera funker fjell i frontruten, selv på nattestid synes jeg det er greit (finnes bedre kamera til natt-filming) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 8, 2012 (endret) Noen som har prøvd BlackVue DR400G-HD her? Dette så veldig bra ut! Innebyggd GPS også. Denne karen her har laget en liten beskrivelse. Denne Koreaneren ser ut til å selge for 243 US$ inkl 16GB kort og porto. Fant en engelsk bruksanvisning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 8, 2012 Dette så veldig bra ut! Innebyggd GPS også.Denne karen her har laget en liten beskrivelse. Denne Koreaneren ser ut til å selge for 243 US$ inkl 16GB kort og porto. Såg et par videoer på youtube igår, virket som det var meget god kvalitet på filmen også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 9, 2012 Jeg sliter litt med å like den vidvinkelen som er på gopro kameraene, de forskjellige dybdene i bildene beveger seg ujevnt i forhold til hverandre, er det mye tilting på kameraføringen så føles det som at det er alvorlig promille på gang. Jeg tror nok og det er overvåkningskamera det er snakk om her, det som jeg la inn link til starter og stopper med bilen, og du kan velge om det skal lage 5,10 eller 15 min. snutter som bare fyller opp SD-kortet, og når det er fullt, så spiller det over det eldste klippet og sånn går det i en evig loop. dato og klokkeslett legger det og på videoen, skal man ha gps i tillegg må prisen dobles hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 16, 2012 (endret) Da fikk jeg beskjed fra Ebay at de hadde hatt en feil - og nå fikk jeg kjøpt denne lille saken, som jeg hadde blinket meg ut: http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320886825601 Ba de skille ut porto og skrive verdi på pakken, så det skal komme under 200 kr's grensa ved importen også. Sykt billig da Glemte å si, det skal bare være morrokamera. Skal legge ut noen opptak når jeg får det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 16, 2012 Kjøpte en Blackvue 400. Bestilte tirsdag, på døra på fredag. Fra Korea - de vet hva service er. Utrolig mye de klarer å putte inn i en slik liten sak. Alt er automatisk, stop bil og den slår seg av, start og den slår seg på etc. Turen blir logget m/GPS og den kan kjøres på google map etterpå, ellers kryr det av settinger som gjøres på minnebrikken før den settes i. Man bør kjøpe en powerdings som heter "Power Magic pro" også, den sjekker batteriets spenningstilstand (cut off ved lav spenning) når bilen er parkert slik at du får startet når du skal kjøre videre etter en dag eller fem, og den har stått på "vakt", den har bevegelsessensor (kamera) og treveis G-sensor for aktivering av filmingen, om noe treffer bilen når den er parkert. Selvsagt setter man opp følsomheten selv på disse sensorene, i software. Det er mange steder på nett og youtube som beskriver disse. Det eneste negative er at den jeg kjøpte snakker koreansk, men det er oppgraderinger til engelsk å legge i, men siden den bare sier power on/shut down og slikt noe, så er det totalt underordnet ift hva den er totalt sett. Dessuten burde den vært sort, tror nå jeg. Den er nok dyr, men men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 16, 2012 Kan ambefale Contour kamerane:) Har selv GPSn å funker bra www.contour.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 29, 2012 (endret) Angret litt på at jeg la den ut. Kvaliteten blir for dårlig foreløpig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 29, 2012 (endret) fikk bare en hvit firkant, husk at for youtube videoer så skal du velge "lang kobling" og så bare ta med det som er etter "=" tegnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 1, 2012 Etter litt studering fant jeg ut: For de som har kameraer som gir Avi-filer: for å lage filmer av ok kvalitet kan man først konvertere avi-fila om til Wmv format, vha dette gratisprogrammet http://www.howtodothings.com/computers-internet/how-to-convert-avi-to-wmv klikk på linken som heter "start the setup". Så bruker du denne Wmv-filen i Windows Movie Maker, for å lage filmsnutten din (da får man ok lyd på den ferdige filmen også) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 17, 2013 Nå har det kommet en ny verson fra BlackVue, den heter BlackVue DR500GW-HD. http://blackvue.com/en/contents/sub1.asp?idx=16 Den har wifi så du kan se videoene direkte på din smart telefon. litt dyr ser jeg ca 2400 kr i england og ca 2200 i korea 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 17, 2013 Nå har det kommet en ny verson fra BlackVue, den heter BlackVue DR500GW-HD.http://blackvue.com/en/contents/sub1.asp?idx=16 Den har wifi så du kan se videoene direkte på din smart telefon. litt dyr ser jeg ca 2400 kr i england og ca 2200 i korea Noen som har erfaring med å bestille fra den sia? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 20, 2013 Nå har jeg selv bestilt 1 stk BlackVue DR500GW-HD. fra samme Ebay selger som Tom Karlsen kjøpte sin BlackVue 400 fra. Skal gi en liten oppdatering så snart denne er ankommet og jeg har fått installert denne. Det var den trådløse wifi løsningen på BlackVue DR500GW-HD som avgjorde at jeg gikk for denne :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 20, 2013 Nå har jeg selv bestilt 1 stk BlackVue DR500GW-HD. fra samme Ebay selger som Tom Karlsen kjøpte sin BlackVue 400 fra. Skal gi en liten oppdatering så snart denne er ankommet og jeg har fått installert denne. Det var den trådløse wifi løsningen på BlackVue DR500GW-HD som avgjorde at jeg gikk for denne :-) Da følger jeg med her. Er int i kamera i drosja. Tror dere at dette kan passe i drosjedrift også (mange timer bak rattet)?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 20, 2013 Ser at komplett selger dem for 2990 nå. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776234&gclid=COLKzcWK2bYCFU52cAod8SUAVw 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...