#1 Skrevet April 17, 2005 Skal prøve å ta tjangsen på å ha av skjermbredderne på einser`n min, og lakkere dem i samme farge som bilen..Forrige eier har lakka dem i en grusom mørk rødfarge... Hva må jeg behandle dem med for at disse "porene" ikke skal vise?? Spraysparkel ellerno?? Alle tips mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2005 Hvis du har mulighet for å slipe ut disse porene, så er det absolutt det beste. Enkelte typer sparkel kan man ha store problemer med å få til å sitte skikkelig på plastikken. Får du slipt litt, så kan du sprøyte på masse fyller i tynne strøk. Plastikken vil reise seg, men får du lagt på nok vil det ikke være noe problem å slipe ut jevnt etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2005 Siden du kan disse greiene Kenneth, er det noe vits i å bruke en såkalt plastgrunning først? Etter at man har vasket av med silikonfjerner selvfølgelig. Slik jeg har forstått det så vil plastgrunningen binde seg til plastikken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2005 Siden du kan disse greiene Kenneth, er det noe vits i å bruke en såkalt plastgrunning først? Etter at man har vasket av med silikonfjerner selvfølgelig. Slik jeg har forstått det så vil plastgrunningen binde seg til plastikken? Man SKAL alltid bruke plastgrunning først på plast deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2005 Skal prøve å ta tjangsen på å ha av skjermbredderne på einser`n min, og lakkere dem i samme farge som bilen..Forrige eier har lakka dem i en grusom mørk rødfarge... Hva må jeg behandle dem med for at disse "porene" ikke skal vise?? Spraysparkel ellerno?? Alle tips mottas med takk Det går bare godt å lakke skjermbreddere, du må ikke slipe dem så grovt for da blir det krøll! på Vr6 min matta jeg dem ned med grov matteklut vasket dem selfølgelig FØRST med silikonfjerner og deretter bar det i lakkboksen! Man legger noe som vi kaller for sealerplast først og deretter fyller,tror jeg la 3-4 strøk, så er det bare og tørr/våtslipe dem på vanlig måte før lakkering. Viktig at første strøket med fyller er tynt ellers kan man risikere reaksjoner som er jævlig gøy når man har det travelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2005 Den plastsealeren, er det en feit plastgrunning eller er det noe annet hokus pokus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2005 Hmmm....gode tips er grett å få Men kanskje jeg går for ulakkerte breddere... En liten inspirasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2005 Hvis det er til bilen på avataren din så ville jeg satset på svart. Jeg synes Svart og rød passer utrolig godt sammen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2005 heheheh...nei d er ikke den...kanskje LITT for lav den der,men her er min: Har veeeeeeeeeldig lyst å fjerne blinklysene fremme på skjermene..Men så var d dette med godkjenning da..Kunne vært en mulighet å fått på noen fra Golf 2 og flyttet dem bak på skjermene??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2005 Det skal gå ann å få flyttet blinklysene. Du trenger et parti rundt der blinklysene sitter på en mk2 f.eks, så kan det punktes inn på dine. Burde ikke være så vanskelig å finne en donor på et huggeri. Hvis du ikke sveiser selv, hør litt rundt om i lokallaget; vet det er en og annen flink kar der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 18, 2005 Trenger ikke å sveise inn noe som helst for å bruke G2-blinkere. Det er bare å borre i vei. Det er bare på Porsche 944 at blinkerne er innfelt. På VW og Audi er det bare borra hull. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 18, 2005 Trenger ikke å sveise inn noe som helst for å bruke G2-blinkere. Det er bare å borre i vei. Det er bare på Porsche 944 at blinkerne er innfelt. På VW og Audi er det bare borra hull. Golf 3 / Vento har innfelte blinklys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 18, 2005 Er det ikkje feitare aa faa tak i cab breddere og lakkere disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 18, 2005 Golf 3 / Vento har innfelte blinklys Vi snakker om G2-blinkere her. Der er det bare borra. Men på G3/Vento/Passat 35i o.l. stiller det seg annerledes, ja... Men for å vende tilbake til topic: Jeg hadde lakka breddere på den forrige Einsern min og det kommer jeg aldri til å ha igjen. Steinsprut er et evig problem. Man kan unngå mye av det ved å klistre på polyesterfolie i forkant på bredderne bak, men ennå er det enorme flater på bredderne som er eksponert for steinsprut. Allerede etter 14 dager begynner du å irritere deg over det påbegynte forfallet. Hadde mine til lakking en gang i året, og på slutten av hver sesong så de ikke ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 18, 2005 Det der med G2 blinklysene høres ikke dumt ut nei.. Jeg regner med at jeg går for originale breddere uten lakk... Men hvor får jeg taki billige hvite blinkere i front fangeren?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 18, 2005 Trenger ikke å sveise inn noe som helst for å bruke G2-blinkere. Det er bare å borre i vei. Det er bare på Porsche 944 at blinkerne er innfelt. På VW og Audi er det bare borra hull. Ingen regel uten unntak! På Golf Rallye er de innfelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 18, 2005 Den plastsealeren, er det en feit plastgrunning eller er det noe annet hokus pokus? Sealerplasten er en relativ tynn transparant heftgrunn! legger bare et syltynt strøk. Vi bruker Rm lakk på jobben men det er mulig at det finnes mange typer av dette stoffet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 9, 2005 Hvor får jeg kjøpt billige sett med skjermbreddere??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 9, 2005 Vi snakker om G2-blinkere her. Der er det bare borra. Audi V8 har samme sideblinkere som Golf 2, men på Audien er de innfelt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 9, 2005 Hvor får jeg kjøpt billige sett med skjermbreddere??? Jeg fant noen til ca. 600,- hos Autospar. De ligger i eksteriør-kategorien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 9, 2005 hmm...har ikke helt troen på autospar da, tar jo månedsvis før delene kommer frem...men har de det på lager så bestiller jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 9, 2005 Ok, jeg har bare gode erfaringer med den butikken. Flaks! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 9, 2005 hehe...jaja, jeg får vel smøre meg med tålmodighet da den som venter på noe godt,venter jo aldri forgjeves 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...